מהשנה הבאה: הבני ברקים ישלמו פחות ארנונה

לראשונה בתולדותיה בני ברק מוזילה את תעריפי הארנונה ב-2.58% – משנת 2020 • אם משרד הפנים יאשר, יבוטל סיווג הפנטהאוז שחייב בעלי דירות גג בתשלום כמו צמודי קרקע, בעלי מרפסות פתוחות לא יחוייבו כמו מקורות, וייבחנו אפשרויות הוזלה ל-150 מטר למשפחות ברוכות

מתחם העסקים בצפון בני ברק | צילום: גילי יערי, פלאש 90

הרווח מהקמת ה-BBC מגיע גם לכיסי התושבים, וראש העיר, אברהם רובינשטיין: מועצת עיריית בני ברק אישרה את צו הארנונה החדש, במסגרתו בוצעו לראשונה בתולדות העיר, הקלות והורדת תעריפים בעלות של מיליוני שקלים.

צו הארנונה לשנת 2020 שאושר ע"י המועצה הועבר לאישור משרד הפנים.

עיקרי התוכנית: הפחתה של תעריפי הארנונה ב2.58%, המהווים את מלוא גובה ההעלאה האוטומטית של משרד הפנים, לדירות שגודלן עד 150 מטר. בשנת 2020 יבוטל "סיווג הפנטהאוז" שחייב עד כה בעלי דירות בקומה העליונה בתעריף מלא כמו דירות צמודי קרקע. בעלי הדירות בקומת הגג ישלמו תעריף זהה לשאר דירות המגורים בעיר.

מועצת העיר אישרה גם הפחתת התעריף על מרפסת פתוחה שאינה מקורה, לתעריף מינימום המותר על ידי משרד הפנים. עד כה שילמו התושבים על מרפסות בלתי מקורות תעריף מלא, כשאר חלקי הדירה.

כמו כן בצו הארנונה שהוגש לאישור משרד הפנים נקבעו תבחינים להנחות בארנונה, למשפחות ברוכות ילדים. בין היתר- הנחה לדירה ששטחה מעל 100 מטר תתאפשר משש נפשות ומעלה, לכל שטח הדירה עד למטר ה-150. 

בנוסף נקבע מועד אחרון להגשת בקשות להנחה בארנונה, לתאריך 30.6.20, לעומת רשויות מקומיות רבות בהן מועד הגשת הבקשות מוגבל עד ל30.3.20.

כתיבת תגובה