מושל ריו דה ז'נרו לממשלת ברזיל: "תנו לנו סיוע חירום כלכלי"

מצבה הכלכלי המדרדר של ברזיל הביא את מושל עיר הנמל הגדולה במדינה להכריז על מצב חירום כלכלי ולקרוא לממשלה המרכזית בבירה ברזיליה להעניק לעיר סיוע חירום טרם תתמוטטנה המערכות העירוניות

ריו דה ז'נרו. צילום : Aleksandar Todorovic / שאטרסטוק

המיתון הקשה שפוקד את ברזיל שרק לפני שלוש שנים עוד הציגה צמיחה של 2% ותסיים ככל הנראה את השנה עם צמיחה שלילית (התכווצות) של 4%, יחד עם מצבה הפוליטי המעורער, הביאו כמעט לקריסתה הכלכלית של העיר השישית בגודלה ביבשת אמריקה שאוכלוסייתה מונה קרוב ל-6.5 מיליון נפש.

בסוף השבוע האחרון הכריז מושל העיר על מצב חירום כלכלי וקרא לממשלה המרכזית בברזיליה להזרים סיוע כספי לעיר רגע לפני שתגיע להתמוטטות מוחלטת במערכת הציבורית שלה. נשיא ברזיל כבר הודיע כי יעניק סיוע חירום לעיר, אך קשה להבין מאין יגיע אותו סיוע כאשר גם הממשלה המרכזית מתקשה לממן את הוצאותיה וכבר הכריזה על שורה של קיצוצים בתקציבי ביטחון הפנים, החינוך והבריאות.

כלכלת ברזיל שהייתה לפני מספר שנים השישית בגודלה בעולם, ממשיכה להתכווץ במהירות ועובדי מערכות החינוך והבריאות לא מקבלים את שכרם בזמן כבר מספר חודשים. המיתון הקשה השפיע כאמור גם עיר הנמל הגדולה ביותר בברזיל, והמושל, פרנציסקו דורנלס, קבע כי היא נמצאת על סף "אסון כלכלי".

כתיבת תגובה