מחיר למשתכן: איפה גרים בפועל הזוכים בהגרלות?

משרד הבינוי והשיכון מציג היום את תוצאות סקר המגורים הראשון מסוגו, בו לקחו חלק מעל ל- 12,000 זוכים | מסקנה מרכזית מתוצאות הסקר: כשני שליש מזוכי התכנית גרים בדירות שרכשו במסלול מחיר למשתכן, ללא קשר למיקום הדירה

פרויקט מחיר למשתכן בירושלים | צילום אילוסטרציה: 'ביזנעס'

משרד הבינוי והשיכון מפרסם את נתוני סקר מגורים בדירות מחיר למשתכן. הסקר נשלח ל-26,893 משקי בית – כשליש מכלל הזוכים בתכניות מחיר למשתכן, נדגמו זוכים שקיבלו מפתח לדירה בה זכו, עד לסיום שנת 2021.

לקראת ההגרלות הקרבות לפתחנו, הנחה שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, את הצוות המקצועי במשרד, לבצע סקר מגורים. מדובר בסקר מגורים ראשון מסוגו המציג את תמונת המצב העדכנית ביותר אודות התכניות הממשלתיות לדיור בר השגה.

במהלך הסקר נדגמו 49 יישובים, 55% מתוך 89 ישובים בפרוייקטי מחיר למשתכן, המשתתפים בסקר – הינם קבוצה מייצגת מבחינת פיזור גאוגרפי, חלוקת מרכז-פריפריה. כמו כן, למעלה ממחצית מהמשיבים הם זוגות עם שניים או שלושה ילדים, ולמעלה ממחצית מהמשיבים הם בני 30 – 40.

ממצאים עיקריים:

  • כשני שליש מרוכשי הדירות גרים בדירות שרכשו במסלול מחיר למשתכן.
  • שיעור ההשכרה בפריפריה אינו שונה מהותית בהשוואה למרכז.
  • הדירות אינן להשקעה – כ70% מבעלי הדירות אינם מעוניינים למכור אותן.
  • שיעור המעוניינים למכור את הדירות אינו משתנה בחלוקה על פי אשכולות פריפריאליים – אין הבדל בין הפריפריה והמרכז.

הסקר בוצע ע"י משרד השיכון בקרב זוכי מחיר למשתכן, המענה התקבל בצורה וולונטרית ואנונימית.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "תוצאות הסקר מראות את החשיבות של  תכניות מחיר למשתכן שיזם השר לשעבר משה כחלון הן ברכישת דירה לזוגות צעירים והן בתרומתם לחיזוק הפריפריה. אנחנו כמשרד השיכון, יחד עם כל השותפים שלנו, נפעל בכל הכח בכדי להרחיב את היצע הדירות בהנחה לזוגות הצעירים כמו גם חיזוק הפריפריה בישראל".

מנהל אגף בכיר שיווק במשרד הבינוי והשיכון והאחראי על מערך ההגרלות והשיווק במשרד, אריאל רוזנברג:  "מדובר בסקר רחב היקף שבחן לראשונה תוצאות ועובדות בשטח ולא כוונות בלבד. זהו למעשה בסקר שביעות רצון של זוכים שקיבלו מפתח לדירה בהנחה ושתוצאותיו מלמדות אותנו כי שני שליש מהזוכים בדירות מעדיפים לגור בהן. הדבר מחזק את הפעילות שלנו לקראת סדרת הגרלות ענק של כ-30,000 יח"ד שיוגרלו במהלך השנה".

כתיבת תגובה