מחיר למשתכן: הבכיר זומן לשימוע לפני הגשת כתב אישום

שימוע לפני כתב אישום לחברות הנדל"ן י.ח. דמרי, י. דביר ונושאי משרה בכירים בהן, בגין תיאום מכרז מחיר למשתכן | על פי כתבי החשדות, נציגי דמרי ודביר הגיעו להסכמה כי לא יתחרו אחד בשני במכרז לבניית מאות יחידות בפרויקט 'מחיר למשתכן' בנתיבות, וקיבלו במרמה את הזכייה במכרז | בי.ח. דמרי מבהירים: "אנו סמוכים ובטוחים שלא נפל כל פגם בהתנהלותה של החברה, ומשכך נכון היה שלא לזמנה לשימוע"

יגאל דמרי | צילום יח''צ

רשות התחרות זימנה אתמול לשימוע לפני הגשת כתבי אישום, את יגאל דמרי, עומרי כהן וחברת י.ח דמרי, וכן את גד בורשטיין וחברת י. דביר, בגין חשדות לתיאום מכרז "מחיר למשתכן" בפרויקט "רמות יורם" בנתיבות באוגוסט 2019. כמו כן הוזמן מנכ"ל י. דביר, דביר יצחקי, לשימוע בגין הפרת חובת הפיקוח למניעת עבירות על חוק התחרות הכלכלית.

על פי כתב החשדות, לאחר שנציג דמרי צילם את תכולת תיבת המכרזים והבין כי דמרי ודביר הן החברות היחידות שניגשות למכרז, תיאמו יגאל דמרי, עומרי כהן, י.ח. דמרי, גד בורשטיין ו-י. דביר כי לא יתחרו על אותם מתחמים.

הצעת דמרי שגובשה בהמשך לתיאום עמדה על המחיר המרבי שנקבע במכרז (6,600 ₪ למטר רבוע) – כשהכוונה למחיר שישלמו זוכי פרויקט "מחיר למשתכן" על כל מטר רבוע.

הצדדים חשודים כי הסתירו את התיאום ביניהם מוועדת המכרזים, ובעקבות כך קיבלו במרמה את זכייתם במכרז. הפרשה נחקרה על ידי מחלקת החקירות של רשות התחרות. ובתום הליך השימוע, יוחלט סופית האם להגיש נגד החשודים כתבי אישום.

מחברת י.ח. דמרי נמסר בתגובה ל'דה מרקר': "י.ח. דמרי היא חברה שומרת חוק, אשר מקפידה לפעול על פי דיני התחרות. אנו סמוכים ובטוחים שלא נפל כל פגם בהתנהלותה של החברה, ומשכך נכון היה שלא לזמנה לשימוע. למרות זאת, אין לנו ספק, כי לאחר שנשטח טענותינו בשימוע בפני רשות התחרות, תתקבל החלטה בדבר סגירת התיק לאלתר".

כתיבת תגובה