מחקר של מאסטרקארד בישראל: 13% רוצים לשלם בביטקוין

מחקר של מאסטרקארד בנוגע לתשלומים דיגיטליים שופך אור על הרצון בשימוש הנרחב במטבעות דיגיטליים בישראל: 13% רוצים לשלם באמצעות מטבעות קריפטוגרפים 52% הביעו עניין בתשלום דרך ארנק דיגיטלי בקניות אונליין  66% מעוניינים להשתמש באפליקציות תשלומים

תשלום בביטקוין shutterstock

 

מעבר לעולם ללא מזומן טומן בחובו שינוי תפיסתי נרחב הקשור להתקדמות הטכנולוגיה, חדירת הדיגיטליזציה, נגישות התשלומים ורצון המחוקק לקדם רפורמות בתחום. מחקר אירופאי הנערך על ידי חברת GCT עבור מאסטרקארד בחן עד כמה הצרכן הישראלי מוכן לאמץ וליישם תמורות אלו.

מהמחקר עולה כי הטרנד העולמי בשימוש במטבעות קריפטוגרפים, ובעיקר הביטקוין, השפיע רבות על הישראלים, כאשר כ-13% מציינים שהם מעוניינים לבצע תשלומים שונים באמצעותם, נתון זהה לממוצע האירופאי. עוד נמצא כי השוק המוביל לשימוש במטבעות קריפטוגרפים הינו רוסיה שכן כ-26% מתושבי רוסיה רוצים לשלם באמצעות מטבעות קריפטו. מאידך נמצא כי המדינות הנורדיות מציגות רצון מופחת בשימוש הביטקוין עם ממוצע של 10%, כאשר בפינלנד דווח על כ- 6% בלבד.

עוד עולה מהמחקר כי לגבי תשלומים של P2P (תשלום מאדם לאדם) באפליקציות תשלומים, ישראל מובילה ביחס לממוצע האירופאי עם כ-66% המעוניינים בשירות זה, לעומת 48% באירופה. בנוסף, 57% מהישראלים מוכנים לעבור לבנקאות און-ליין וכ-50% כבר מוכנים לשימוש באפליקציות בנקאיות דרך הסלולר נתון הגבוהה מהממוצע האירופאי העומד על כ-42%.

הסלולר משמש גם לרכישות באמצעות סריקת QR, 20% מהישראלים היו מעוניינים לרכוש דרך סריקת QR און-ליין ו- 23% היו שמחים להתנסות ברכישה דרך סריקת ברקודים בחנויות פיזיות.

בקניות אונליין נמצא כי כ-52% מהישראלים הביעו עניין בשימוש בארנק דיגיטלי (e-Wallet) כדוגמת פייפאל. לצורך השוואה הממוצע האירופאי עומד על 39% בלבד. יחד עם זאת, 74% מהישראלים ציינו כי בחלק מהקניות המקוונות הם יעדיפו להקליד את פרטי כרטיס האשראי בעת ביצוע הקנייה.

מלבד הביטוקוין ותשלומי P2P, מגמה נוספת המשפיעה על אופן התשלום של הצרכן הישראלי הינה מוצרים לבישים. כ-25% מהישראלים מציינים כי היו שמחים לשלם באמצעותiWatch , צמידים, שעונים וכו'. בנושא זה הישראלים עוקפים מדינות מתקדמות כגון גרמניה, שוויץ ושוודיה, אך מפגרים מעט אחרי מדינות כדוגמת בולגריה, קרואטיה ורוסיה.

עומר אונגר נציג מאסטרקארד בישראל מציין: "הצרכן הישראלי הינו חלוץ בכל הקשור לאימוץ טכנולוגיות חדשות והדבר משתקף מהמחקר שבו ניתן לראות כי המעבר לחוויית קנייה משופרת על ידי צורת תשלום חדשנית מעניינת את הישראלים שהיו שמחים להתנסות בהם ולאמץ אותם במידה והם מרוצים." אונגר הוסיף: "מאסטרקארד מתמקדת בשיפור מתמיד בחוויית הצרכן תוך שמירה על אבטחת נתונים ומידע."

כתיבת תגובה