מחר: אחד הימים העמוסים בנתב"ג

מחר, יום ד', אמור תרגיל רוסי ילהסיט כלי טיס מדרכם • הצפי: ישפיע על נתיבי הטיסה אל ומישראל • מחר יהיה יום עם מספר שיא של המראות ונחיתות

נתב"ג (ארכיון). צילום: נתי שוחט | פלאש 90
תרגיל גדול של הצבא הרוסי שהחל בסוף השבוע האחרון ויסתיים לקראת סוף השבוע הקרוב – גורם להסטת כלי טיס, בין היתר בדרכם אל ומישראל.
התרגיל הוא ככל הנראה הכנה לכיבוש העיר אידליב שבסוריה, ממעוזי המורדים האחרונים במדינה השסועה, בסיוע רוסי. בתרגיל משתתפים 34 מטוסים – בהם מפציצים, נטוסי קרב ומטוסי תובלה – וכן 26 ספינות מלחמה.
ברשות שדות התעופה פרסמו הבוקר כי "בשל אופיו של התרגיל פורסמה הודעת נוטאם (הודעת טייס) לחברות התעופה על שינויים בנתיבים ובגישות באזור קפריסין שמשפיע על נתיבי הטיסה הבינלאומיים מישראל ולישראל". ההערכה היא שהשינויים יורגשו בעיקר מחר, יום רביעי כ"ה באלול (5.9 למניינם), "כתוצאה מהשינוי בנתיבים יתכנו איחורים בנחיתות ובהמראות", נמסר.
ובתוך כך, ברשות שדות התעופה נערכים לכמויות גדולות של נוסעים שיעברו בנתב"ג לקראת ראש השנה. מחר (ד') צפויות בנמל התעופה 588 המראות ונחיתות, עם כ-90 אלף נוסעים וביום חמישי הקרוב יתקיימו בנתב"ג 650 המראות ונחיתות, עם 107 אלף נוסעים.

כתיבת תגובה