מטה הגז לכחלון: "הנך מנוע חוקית מלקחת חלק בהצבעה"

הקבינט אמור להצביע על הסכם "הפיוס" עם טורקיה. אנשי מטה מאבק הגז שלחו מכתב בהול לשרי כולנו, כחלון וגלנט. "הימנעו מהצבעה בעניין ההסכם עם טורקיה, בשל מעורבותכם האישית בענייני מונופול הגז"

כחלון וגלנט בישיבת ממשלה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על רקע הידיעות כי המילה "גז" הוצאה מנוסח ההסכם המובא לקבינט, דורשים ב'מטה מאבק הגז' מהשרים כחלון וגלנט להימנע בהצבעה על ההסכם עם הטורקים.

במכתב בהול ששלח מטה המאבק לשרי כולנו, לנוכח פרסומים כי המילה "גז" הוצאה מההסכם על מנת שהשניים שמנועים מעיסוק בגז בשל ניגודי עניינים, יוכלו להשתתף בהצבעה, נכתב: "הימנע מהצבעה בעניין ההסכם עם טורקיה, בשל מעורבותך האישית בענייני מונופול הגז". עוד נכתב שם: "כידוע לך, הנך מנוע מלהשתתף בהצבעות בממשלה ובוועדותיה, הנוגעות למתווה הגז הטבעי ו/או להסדרת משק הגז הטבעי, לרבות סוגיית יצוא גז טבעי, עקב ניגוד עניינים. הימנעותך מהשתתפות בהצבעות כאלה עד כה ראויה לכל שבח. אנו סמוכים ובטוחים כי תוסיף לגלות את אותה מידה של יושרה אישית ופוליטית גם להבא".

במטה הגז אמרו כי הוצאת המילה "גז" מההסכם, היא תרגיל נוסף המצטרף לשורת תרגילים מושחתים בהם נוקטת הממשלה בהסכמי הגז. עוד אומרים שם כי "לאחר שראש הממשלה נתניהו הדגיש בעצמו את חשיבות יצוא הגז להסכם עם טורקיה, הצבעתם של השרים כחלון וגלנט המצויים בניגוד עניינים בנושא הגז, תהיה תרגיל מושחת נוסף המצטרף לשורת תרגילים שנעשו על גב הציבור בישראל, לטובת טייקוני הגז".

מבלי להתייחס לעצם הסכם הפיוס, רבים תהו ביומיים האחרונים על ההיגיון שעומד מאחוריו. כך למשל, ד"ר גיא בכור מאוניברסיטת בר-אילן ששאל מדוע לחתום על הסכם עם ארדואן ההפכפך, והביע תקווה כי גם במידה וישראל תייצא גז לטורקיה, ודרכה לאירופה, היא תעשה זאת באוניות ולא באמצעות צינור גז שעלותו יקרה והוא עלול להפוך בן ערובה לגחמותיו של ארדואן.

אחרים תהו מדוע בוחר ראש הממשלה להתקרב לטורקיה המהווה סדין אדום מול המצרים, היוונים והקפריסאים. בכלל, בציבור קיימת התנגדות גדולה מאוד ל"הסכם הפיוס", בעיקר בשל ה"השפלה" לצד הישראלי.

כתיבת תגובה