"מיציתי": רוני חזקיהו מתפטר מתפקיד החשכ"ל

החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו, האיש שממלא את התפקיד הבכיר והמשמעותי ביותר במשרד האוצר בוחר להקדים את פרישתו ולהודיע על התפטרותו בעיצומו של של משבר הקורונה • הודיע היום לשר האוצר ישראל כ"ץ כי יסיים את תפקידו עם אישור חוק התקציב לשנת 2020 או בסוף חודש אוקטובר 2020, המוקדם מביניהם

החשב הכללי רוני חזקיהו | צילום: דוברות האוצר

"החשב הכללי של משרד האוצר רוני חזקיהו הודיע לי כעת כי החליט לסיים את תפקידו בעוד כשלושה חודשים. הודיתי לו על העבודה המשותפת ועל תרומתו הרבה לכלכלת ישראל בכלל ובתקופת הקורונה בפרט, ואיחלתי לו הצלחה בהמשך דרכו. בקרוב אתחיל בתהליך המתבקש לאיתור חשב חדש למשרד האוצר", במילים יבשות אלה שלא מספרות את הסיפור האמיתי על הדרמה המתחוללת בתוככי משרד האוצר בחר שר האוצר ישראל כ"ץ לדווח לאומה על הודעתו של החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, על התפטרותו.

בהודעה שמסר רוני חזקיהו נכתב כי "החשב הכללי ציין בפני השר כי עזיבתו מגיעה על רקע תחושת מיצוי מהתפקיד לצד הרצון לפנות את הדרך לבעלי תפקיד חדשים". בהמשך הודעתו הודה חזקיהו לשר ישראל כ"ץ על אמונו בו מאז כניסתו לתפקיד.

למעשה, רוני חזקיהו, החשב הכללי והאיש החזק ביותר בתקופה האחרונה במשרד האוצר הודיע לשר האוצר על רצונו לפרוש מהתפקיד כאשר ההתפטרות תיכנס לתוקף רק בסוף אוקטובר, או עם אישור התקציב לשנת 2020. כלומר: אם התקציב של לשנת 2020 יעבור קודם לכן, הוא יוכל להקדים את פרישתו, וכמו כל תנאי כפול, הנה הדובדבן: גם אם התקציב לא יעבור עד אז, הוא יוכל להתפטר מבלי שיהיה עליו את עול הכנת התקציב תחת מכבש הלחצים ומבלי שהחרפה (הפוליטית, יש לציין) תירשם על שמו.

ארבע שנות מילוי התפקיד של חזקיהו – שמונה לתפקיד ע"י שר האוצר הקודם, משה כחלון בראשית 2017 אחרי עשייה ענפה בענף הבנקאות כשבין היתר כיהן כמפקח על הבנקים וכיו"ר הבנק הבינלאומי – היו אמורות להסתיים בכל מקרה בינואר 2021, אך כל כתב כלכלי מתחיל ידע לומר בחודשים האחרונים כי לא ירחק היום שחוסר שביעות הרצון של החשכ"ל מהתנהלות משרד האוצר תחת שלטונו החדש של השר ישראל כ"ץ, עלול להביא לפיצוץ.

כזכור, החשכ"ל – לאור עובדת היותה של הממשלה הקודמת ממשלת מעבר, ולאור אי אשור התקציב עדיין – היה האיש ששולט בפועל בשנה האחרונה בכל הוצאות הממשלה. חזקיהו עמד על השיבר של המדינה ברגעי ההתמודדות הקשים של קופת האוצר עם ההוצאות הגדולות של הקורונה, וצלח היטב – גם אם לא היה חף מביקורת לאורך כל שנות כהונתו – את התקופה במסגרת תפקידו.

כתיבת תגובה