מי החברה היחידה שהציעה להחזיר את אורתם לעבודה?

בית המשפט דן אתמול בהצעת 'רייסדור' להחזיר מיידית את עובדי 'אורתם סהר' לעבודה באתריה. רייסדור הייתה יזמית הנדל"ן היחידה שהציעה לספוג את העלויות הכלכליות ולאפשר לאורתם סהר להמשיך את עבודות הביצוע

השופט איתן אורנשטיין. צילום: יריב כץ | פלאש 90

הדיון בגורלה של 'אורתם סהר', שנקלעה לקשיים כלכליים, התקיים אתמול (ד) בבית המשפט המחוזי בתל אביב באולמו של השופט איתן אורנשטיין. עורכת הדין חיות גרינברג, המייצגת את עובדי החברה, אמרה בתום הדיון בבקשת הפירוק שהגישה החברה כי "מדובר במקרה מורכב עם השלכות כבדות משקל על גורמים רבים ובהם 350 עובדי החברה".

אל הדיון בבית המשפט הגיעו עורכי דין מטעם אורתם, וכן עורכי דין מטעם הבנקים, מחזיקי הערבויות, קבלני משנה ועוד. נאמן החברה, עורך הדין אמיר ברטוב ממשרד ליפא מאיר ושות', הציג בפני השופט את הבקשה להקפאת הליכים, שמשמעותה המשך העבודות בפרויקטים כאשר הכספים יגיעו מהיזמים.

כשנשאל על ידי השופט, מנין הביטחון להגעה להסדר עם היזמים, ענה כי כבר הגיע לסיכום עם אחד היזמים – חברת 'רייסדור' – על המשך ביצוע העבודות בפרויקטים שלה.

למעשה, יקי רייסנר, מנכ"ל חברת רייסדור היה היזם היחיד שהגיע לדיון עם חוזה סגור עם החברה על חזרה מיידית לעבודה, כאשר רייסדור תישא בעליות ההסדר לטובת המשך הבניה. ברטוב טען כי בדעתו להגיע להסדר דומה עם שאר היזמים המקושרים עם חברת אורתם סהר.

הצעתה הבלעדית של רייסדור מעידה על איתנותה הפיננסית ויכולותיה הכלכליות. העובדה שהחברה הסכימה להכניס את ידה לכיס, לספוג ולממן את המשך העבודות באתריה, גם אם בעקבות כך יגדלו העלויות המושתות עליה.

יצויין, כי עורכי הדין של מחזיקי האג"ח לא התנגדו להסכם ואף ברכו עליו. מאידך עורכי הדין של הבנקים ניסו להקשות מעט על ההסדר בטענה, כי אין בטחון שהנאמן יוכל לשאת את כל העלויות במהלך חודשי ההקפאה. השופט איתן בורנשטיין הודיע כי ייתן את החלטתו בקרוב.

כתיבת תגובה