מנקים את האשפה ושומרים על איכות הסביבה. הכירו את 'אקוניק'

רגע לפני שתיכנס לפעילות ברחובות ברלין, הגיעה גם לישראל משאית ה'אקוניק' – משאית ייעודית לדחסן אשפה ולעבודות עירוניות ולשדות תעופה המותאמות במיוחד לסביבה עירונית צפופה והומה.

המשאית החדשה. צילום: יצרן

'כלמוביל' יבואנית מרצדס בישראל מציגה את משאית ה- ECONIC NGT המונעת בגז טבעי. ה'אקוניק' מספקת פתרון ייעודי לאיסוף וסילוק האשפה. ה- Econic NGT החדשה ידידותית לסביבה בזכות פליטה מופחתת של גזי החממה (CO2) ובעלת עלויות דלק נמוכות בהשוואה לרכבי דיזל.

המשאית מגיעה עם מנוע גז חדשני ושקט בעל 7.7 ליטר העומד בתקן יורו 6, עם הספק של 302 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 6 מהירויות מתוצרת אליסון (Allison) ותוכנת Eco-Software חדשה. כמו כן, מערכות התמיכה הבטיחותיות EPB, ESP,ABS ו- ASR נכללות בה כסטנדרט.

מלבד מערכות התמיכה המובנות במשאית, מרצדס השקיעה רבות בשדה הראייה של הנהג עם חלון פנורמי רחב ומערכת מראות המקנות טווח ראייה מקיף ליצירת רמת בטיחות מרבית בסביבה עירונית צפופה.

כל זאת, תוך כדי יצירת שדה ראיה המאפשר יכולות תמרון ושליטה על עבודת פינוי האשפה, שדה ראייה רחב במיוחד בצדה הימני של המשאית המאפשר התמצאות במרחב מוניציפלי עם צפיפות של הולכי רגל ודלת ימנית ייחודית שנפתחת לצדו של הרכב, בצורת אקורדיון, ובכך לא מסכנת הולכי רגל בעת פתיחה וסגירה של הדלת.

בנוסף, הרצפה הנמוכה של תא הנהג ב'אקוניק' המשתלבת עם דלתות הזזה מאפשרות כניסה ויציאה קלים לטובת העבודות הנדרשות בפעילות העירונית (בדומה לאוטובוסים).

משנת 2013 ועד היום, הצטיידה עיריית ברלין ביותר מ-150 משאיות מדגם ' אקוניק' המונעות באמצעות גז טבעי (CNG), אשר נכנסו לצי רכבי פינוי האשפה העירוניים, זאת מתוך מטרה להצעיד את העיר ליעדיה הירוקים והסביבתיים – שעיקרם: הפחתת פליטת המזהמים המשמעותיים לאזורים מוניציפליים המאופיינים במוקדי אוכלוסייה צפופה, וצמצום משמעותי של עוצמת רעשי המנוע בשעות המוקדמות של הפעלת קווי פינוי האשפה בעוד רוב תושבי העיר עדיין ישנים.

אמיל קרעין, מנכ"ל קבוצת רכבי הובלה והיסעים ב'כלמוביל', מציין כי האקוניק מביאה עמה בשורה קונספטואלית ואקולוגית חדשה המותאמת באופן ייחודי עבור הצרכים האורבניים. "החל מפליטת מזהמים מופחתת עם מנוע גז חסכוני ושקט המאפשר איסוף וסילוק אשפה בצורה שקטה, וכלה במבנה הרכב אשר מקל על העובדים המשתמשים בו ומאפשר פעילות עירונית בטוחה ויעילה". לדבריו, המשאית מציעה פתרון ירוק ואיכותי לנושא פינוי האשפה ממרכזי הערים ושכונות המגורים, זאת בהתאם למגמות הירוקות בכל הקשור לסביבה המוניציפאלית ולהפחתת המזהמים.

 

 

המשאית החדשה. צילום: יצרן
המשאית החדשה. צילום: יצרן

כתיבת תגובה