מס דירה שלישית לא עבר, המדינה תכניס יד לכיסה

לא די בכך ש – 850 מיליון שקל שהיו אמורים להיכנס לקופת המדינה כתוצאה מחוק מס דירה שלישית, לא הגיעו ליעדם, כעת המדינה צריכה להכניס את היד לכיס ולשלם עשרות מיליונים – הסיפור ההזוי שמאחורי הכותרות

מס על רכישת דירה | אילוסטרציה shutterstock

הנזקים של חוק ממס דירה שלישית – כבר כאן: לפי החוק המקורי המס על דירה שלישית היתה אמורה להכניס לקופת המדינה 850 מיליון שקל. הסכום אף הוכנס בבסיס התקציב אבל בפועל החוק לא עבר, הכסף לא נכנס – אבל המדינה היתה צריכה להכניס את היד עמוק לכיס ולהביא 55.5 מיליון שקל.
מדוע?
לפי החוק שעבר בשלוש קריאות בכנסת, הובטח מענק החזר בגין תשלום מס שבח עד ל–85 אלף שקל לבעלי דירה שלישית ומעלה שימכרו את הנכס שלהם. ובכן, 1,332 בעלי דירות דיווחו על מכירתן במסגרת החוק והיו זכאים למענק.
אבל מאיפה הכסף, בדיוק בשביל זה יש את וועדת הכספים שהתבקשה השבוע לאשר העברה של 55.5 מיליון שקל לרשות המסים עבור המענקים ששולמו למוכרי הדירות.

אז הנה האבסורד במיטבו: מצד אחר בעלי דירה שלישית לא שילמו את המס כי בג"ץ עיכב ואח"כ ביטל את תשלום המס, אך המדינה נאלצה לשלם מענק למי שמכרו דירות.

3 תגובות ל: "מס דירה שלישית לא עבר, המדינה תכניס יד לכיסה"

  1. אוי כמה שהוא טיפש לא פחות מלפיד
    רק רוצים כותרות ולא חושבים
    מדוע צריך לקנוס עבור מה שעשיתי כהוגן שיש לי שלש דירות?
    אני חושב שכחלון צריך לשלם מהכיס שלו את הסכום כי הוא התעקש נגד בעלי מקצוע וראש הממשלה
    הכל בגלל האגו שיתכבד וישלם

  2. הכתבה לא נכונה!
    כי מה בכך שהחוק לא עבר,
    הרי המטרה היתה שמחזיקי הדירה השלישית ימכרו אותה,
    ובתור פיצוי קבעו שלא יהיה מס שבח.
    ומי שכבר מכר אפילו שהחוק התבטל הוא כולו רווח לכחלון שיש עוד דירות בשוק.

  3. לכתב. זה הבעיה שלך??? אתה מרחם על המדינה במקום לשמוח על אלפי האזרחים שרכשו דירות לילדיהם והיו נאלצים לשלם אלפי שקלים "מס"???

כתיבת תגובה