מערכות סולריות חדשות || סך צפי התקבולים: כ-40 מלש"ח

 חב' כלמוביל אנרג'י יזמה יחד עם חברת איסט אנרג'י במושב השיתופי מכורה בבקעת הירדן הקמת 7 מערכות סולאריות על סככות בשטח כולל של 14,000 מ"ר בהספק מצרפי של 2,100 קוט"ש | סה"כ התקבולים הצפויים בפרויקט זה הינם כ-1.6 מיליון ₪ בשנה 

מערכות סולריות במושב מכורה, בקעת הירדן | צילום: יח"צ כלמוביל אנרג'י

חב' כלמוביל Energy – יחד עם חברת איסט אנרג'י שפעילה ברחבי מושבים רבים בבקעת הירדן – סיימה בימים אלו פרויקט בו הוקמו 7 סככות והותקנו על גביהן 7 מערכות סולאריות במושב השיתופי מכורה.

כל סככה הינה בשטח של כ-2,000 מ"ר ובסה"כ 14,000 מ"ר. על כל סככה הוקמה מערכת סולארית בהספק של 300 קוט"ש ובסה"כ הותקנו 7 מערכות בהספק מצרפי של 2,100 קוט"ש.

התעריף שמשלמת חברת החשמל עבור כל קוט"ש שמיוצר הינו 45 אג'.

הפרויקט נעשה ביזמות מלאה כלומר כלמוביל Energy הקימה את הסככות ואת המערכות הסולאריות במימון מלא יחד עם חברת איסט אנרג'י. כמו כן תתחזק ותתפעל אותן במשך 25 שנה ותשלם דמי שכירות שנתיים למושב. הפרויקט מחובר בימים אלו לרשת החשמל. סך התקבולים מחברת החשמל הצפויים בשנה: 1,600,000 ש"ח ובכל תקופת ההסכם, דהיינו 25 שנה: כ-40 מיליון ש"ח.

אביב פפר מנכ"ל כלמוביל Energy: "מדינת ישראל הגדירה לעצמה יעד מאוד שאפתני אך ריאלי ליצור חשמל מאנרגיות מתחדשות העומד על 30 אחוז עד 2030. אני מאמין כי העתיד נמצא באנרגיות מתחדשות הן מבחינת הכלכלה והן מבחינת הסביבה. מושב מכורה עשה צעד מאוד משמעותי גם עבורו וגם עבור הכלל. פרויקט האנרגיה המתחדשת במכורה משלב אלמנט כלכלי ומהווה עבורה אפיק הכנסה נהדר וכמובן בשמירה על הסביבה והמאמץ המשותף להשגת יעדי המדינה".

 

 

תגובה אחת ל: "מערכות סולריות חדשות || סך צפי התקבולים: כ-40 מלש"ח"

  1. במקום לקבל שאריות מהשכירות, היו לוקחים הלוואה ומקימים לבד

כתיבת תגובה