מצביעים ומשפיעים: הבחירות המקומיות ב-242 ערים ויישובים

הבחירות לרשויות המקומיות 2024 יצאו לדרך | בשעה 07:00 הבוקר נפתחו ברחבי המדינה  11,727 קלפיות להצבעה ברשויות המקומיות והאזוריות ברחבי ישראל, מתוכן כ–2,788 קלפיות נגישות | כוחות גדולים של משטרה, גלויים וסמויים, יפעלו בריכוזי הקלפיות ובאזורים הסובבים אותם בכדי למנוע ולאתר כל פעילות בלתי חוקית שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שר הפנים משה ארבל ובכירי המשרד במטה הבחירות המרכזי בגני התערוכה | צילום: אקליפס מדיה

בפעם הראשונה בישראל, בעת מלחמה, מתקיימת מערכת הבחירות לרשויות המקומיות והאזוריות. 7,215,256 בעלי זכות הצבעה יוכלו להצביע במהלך היום ב-242 רשויות מקומיות ומועצות אזוריות. לרשות ציבור הבוחרים יעמדו  כ-11,727 קלפיות, מתוכן כ-2,788 קלפיות נגישות וכ-1,400 קלפיות להצבעות מיוחדות.

הצבעת החיילים בסדיר ובמילואים במאות קלפיות צבאיות נוספות שהוצבו באזורי הלחימה ובבסיסים החלה כבר בשבוע שעבר ולנוכח הצפי לכמות גדולה במיוחד של מעטפות כפולות שתגענה מהקלפיות המיוחדות, מעריכים במשרד הפנים כי תוצאות האמת יתפרסמו רק בסוף השבוע.

ברשימות המועמדים לרשויות המקומיות, למועצות האזוריות ולוועדים המקומיים מתמודדים כ-25,126 מועמדים בכ-3,768 רשימות.

 בדברי ההכרזה שלו על פתיחת הקלפיות הדגיש משה ארבל, שר הפנים, כי ההליכה היום לַקלפּיות כדי להצביע בבחירות לרשויות המקומיות  הינה  ביטוי מובהק לַחוֹסֶן של הדמוקרטיה הישראלית, בייחוד בשעת מלחמה.

לדברי השר: "המחשבות שלנו נתונות לַלוחמינו בחזית. כולנו מְיָיחְלִים לְניצחון על אויבינו, לְשחרור חטופינו, לְהחלמת פצועינו. בו בזמן אנו מקפידים על ההליך הדמוקרטי של בחירת שליחי הציבור – בעיריות, וּבמועצות המקומיות והאזוריות. זהו גם מסר נחרץ לאויבינו: הדמוקרטיה שלנו איתנה. הקמנו מדינה לתפארת, ונוסיף לפתח אותה בכל המישורים! הבחירות מתקיימות היום ב-242 רשויות מקומיות. היכולת של האזרח לעצב את פני המרחב הציבורי באזור מגוריו, חשובה מאוד". עוד הוסיף שר הפנים ארבל, בנאום פתיחת יום הבחירות לרשויות המקומיות 2024 במטה יום הבחירות בגני התערוכה. ״הבחירות המתקיימות היום, הן הזדמנות עבור התושבים להשפיע ולעצב את שיגרת חייהם. הטלת פתק קטן בקלפי טומנת בחובה השפעה גדולה. אני קורא לכולם לנצל את יום השבתון ולצאת להצביע".

רונן פרץ, מנכ"ל משרד הפנים, קרא לציבור לנצל את יום השבתון להגיע להצביע ולהשפיע וציין כי: "יום השבתון נועד לעודד את הגדלת שיעור ההשתתפות בבחירות.  נוסף על כך הגדלנו משמעותית את מספר הקלפּיות ואת הנגישוּת אליהן. הצבנו מאות קלפּיות נגישות למוגבלי תנועה, ברחבי המדינה. הסדרנו את אפשרות ההצבעה של עשרות אלפי העובדים במערכת הבחירות, לרבות השוטרים והשוטרות. וגולת הכותרת: יחד עם צה"ל מיקמנו מאות קלפּיות בבסיסי-הקבע, בשטח, בחזיתות המערכה, ואפילו באזורי הלחימה".

שר הפנים משה ארבל מצביע בפ"ת | צילום: דוברות

לדברי ריאן גאנם, המפקח על הבחירות במשרד הפנים: "למרות התמשכות המערכה, התאמנו את יום הבחירות למצב המיוחד השורר במדינה, תוך מציאת פתרונות יצירתיים לכל קושי ואתגר. המטרה שלנו היא התנהלות מקצועית, איכותית, יעילה, שקופה ומשתפת.  ב"פורטל הבחירות לרשויות המקומיות" שהעמדנו לרשות הציבור באינטרנט, מוצג מידע מפורט לבוחר בכל נושא, כולל בדיקת זכאות להצבעה, בירור ואיתור מקום הקלפּי. הפורטל גם מפרט את הדרכים ליצירת קשר בשאלות שונות: בטלפון, ב-SMS  וּבווטסאפ."

המפקח הארצי על הבחירות מציין, כי ספירת הקולות תחל עם סגירת הקלפיות, הערב,  בשעה 22:00 והדגיש כי לנוכח ריבוי המעטפות הכפולות מההצבעות בצה"ל ובבתי החולים, תוצאות האמת הבדוקות צפויות להתפרסם רק לקראת סוף השבוע.  ברשויות שבהן אף אחד מהמועמדים לראשות הרשות לא יקבל יותר מ-40% מהקולות, יתקיים סיבוב בחירות שני ביום ראשון 10.3.24. מועד זה, הוקדם מתוך התחשבות בבוחרים המציינים את הרמדאן.

לברור מיקום הקלפי בהם תוכלו להצביע, ניתן לגלוש לפורטל הבחירות – https://www.gov.il/apps/moin/bocharim ללשונית "איתור קלפי" מכל מחשב או טלפון נייד.

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה ביקר במרכז השליטה של משרד הפנים על הבחירות לרשויות המקומיות. שר הפנים, משה ארבל, מנכ"ל המשרד, רונן פרץ והמפקח הארצי על הבחירות, ריאן גנאם סקרו בפניי יו"ר הכנסת את מכלול אמצעי השליטה, הדיווחים וההתרחשויות המנוהלות ממרכז השליטה הארצי שבו פועלים גם קציני פיקוד העורף והמשטרה.

יו"ר הכנסת התרשם מההיערכות היעילה והמקיפה של עובדי משרד הפנים, איחל בהצלחה לכל המועמדים תוך שהוא מציין כי עצם הנכונות של אזרחים לקחת אחריות ולהתמודד לכהונה למען הציבור – ראויה לכל שבח. אוחנה קרא לאזרחי ישראל לנצל את יום השבתון כדי להגיע לקלפיות, להצביע ולהשפיע

כמו כן, משטרת ישראל נערכה בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ בכדי לאפשר לכלל בעלי זכות הבחירה להגיע בבטחה ולממש את זכותם להצביע באלפי מוקדי ההצבעה ברחבי הארץ. ההיערכות המשטרתית הושלמה וכלל הכוחות נפרסו בשטח זאת בתום עבודה מטה ארוכה וסדורה שנוהלה באגף המבצעים של המשטרה.

במהלך יום הבחירות יפעלו כ-19,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים במגוון משימות ברחבי הארץ. לצד ההיערכות המבצעית סביב ריכוזי הקלפיות, נערכת משטרת ישראל בכדי לתת מענה הולם לאירועי השגרה ולמטיילים שצפויים לפקוד את אתרי הבילוי, הפארקים והכבישים ביום השבתון. שוטרי התנועה והסיור יתפרסו ברחבי הארץ בכדי לפעול להסדרת התנועה בכבישים ולהכוונתה, ולמתן שירותי משטרה מיטביים לאזרחי ישראל.

בתוך כך, אלפי שוטרים יתפרסו במוקדי ההצבעה השונים, בצירים, במקומות הומי קהל על מנת לשמור על הסדר הציבורי, להגן על שלום הציבור ובטחונו, ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק.

משטרת ישראל לא תאפשר הפרות של הסדר הציבורי ועבירות על חוק הבחירות ותפעל לאכיפה ולנקיטת צעדים כנגד כל ניסיון לביצוע עבירות אלו.

כוחות גדולים של משטרה, גלויים וסמויים, יפעלו בריכוזי הקלפיות ובאזורים הסובבים אותם בכדי למנוע ולאתר כל פעילות בלתי חוקית, שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובקיומן התקין. משטרת ישראל קוראת לציבור לנהוג באחריות ולהישמע להוראות השוטרים.

כתיבת תגובה