מרכז הארץ: שימו לב לניווט נכון בכבישים – בגלל שיבושי ג'י פי אס

גם במרכז הארץ חלים שיבושים בג'י פי אס – כמו שקורה בחודשים האחרונים בצפון הארץ | המטרה היא ככל הנראה לא לאפשר לכלי טייס מונחי ג'י פי אס להגיע למיקומים אסטרטגיים | אתמול באזור ירושלים חלק ממכשירי הניווט ציינו כי הנוסעים נמצאים בקהיר, ואילו היום בתל אביב התוכנות חישבו מסלולים לפי מיקום בביירות

מכשיר וייז | צילום: dennizn שטארסטוק

במשרד התחבורה מודיעים היום לתשומת לב הנוסעים. בשל שיבושי מיקום (gps) בתל אביב, המידע על תחבורה ציבורית בזמן אמת, ביישומונים ובשילוט האלקטרוני בתחנות האוטובוס והרכבת, אינו זמין ואינו מהימן.

ניתן לתכנן את מסלול הנסיעה באמצעות האתר הרשמי https://bus.gov.il/ ולהיעזר במרכזי השירות של התחבורה הציבורית 8787* או במוקדי השירות של המפעילים.

במידה ויהיו שיבושים באפשרות התיקוף והתשלום בתחבורה הציבורית יש להקפיד לנסות ולתקף, במידת הצורך יש לפנות לנהגים או לדיילים במקום.

הדבר מתרחש לאחר שיבושי ג'י פי אס חלים ככל הנראה בעקבות איומים על חדירת כלי טיס שונים מארצות אויב, במטרה למנוע מהם להגיע למיקומים אסטרטגיים במרכז הארץ. גם בירושלים אתמול שובשו מכשירי הניווט, והם הציגו כביכול הנהגים ממוקמים בקהיר. היום במרכז, מכשירי ה'ווייז' הראו לנהגים כי הם ממוקמים בביירות.

מערך הסייבר הלאומי פרסם המלצות למשתמשים באפליקציות מבוססות מיקום:

כתיבת תגובה