משבר התח"צ: תושבי בית שמש יפריעו לכנס רה"מ

ראש הממשלה צפוי להגיע מחר לכנס פוליטי בבית שמש וועד הפעולה המקומי מתכנן להפגין נגד היעדר פתרון למצב הכאוטי והבלתי פתיר של התחבורה הציבורית בעיר • לדברי אחד הפעילים, אסור להמתין לתכנון מכרזים חדשים שעלול לקחת שנים, אלא מוכרחים להכפיל מידית את שירותי התח"צ

תושבים חוסמים אוטובוסים עמוסים | צילום: דוברות ועד הפעולה בית שמש

תושבי העיר בית שמש, נערכים להפגין מחר (ג) בערב, נגד מצוקת התחבורה הציבורית הקשה בעיר. התושבים מתכוונים להפגין מול אולמי 'ראשית' בעיר, בו יערך כנס פתיחת קמפיין הבחירות הארצי של מפלגת הליכוד, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ קטי שטרית מהליכוד. המארגנים דורשים את התערבות הממשלה בנוגע למצוקת התחבורה.

כבר תקופה ארוכה שאנו מסקרים את מאבקם של תושבי העיר בית שמש, הסובלים ממצוקת תחבורה קשה, ומנתק תחבורתי בין הערים, שנגרם ממחסור חמור של אוטובוסים לנסיעות בקווים העירוניים והבינעירוניים, כאשר שכונות שלמות שנבנו בעיר, מנותקות מתחבורה ציבורית.

מודעות שוועד הפעולה מפיץ

דובר וועד הפעולה של התושבים מוסר, כי "התושבים ימחו על הרגשת הזלזול של מדינת ישראל במצוקתם האדירה, למרות פנייתם לכלל הגורמים, תוך שהם מציינים כי מי שמשלמים את המחיר, אלו עשרות אלפי תושבי העיר, שסובלים מידי יום מתחבורה לקויה ומקרטעת, כזו שרחוקה מלענות על צרכי התושבים".

לדבריו, מה שדרוש בטווח המידי, הוא תגבור מאסיבי, עד כדי הכפלה של מערך התחבורה בעיר. התקציב לתגבור המדובר, כבר קיים במשרד האוצר, אך בגלל היעדר תקציב מדינה, משרד התחבורה לא דורש את המגיע לעיר בית שמש.

במצב דברים שכזה, דרישת התושבים מהגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה ובמשרד האוצר, לדאוג להעברת הכסף עבור תוספות השירות באופן מידי, ולא להמתין להליכים המשפטיים והבירוקרטים, שקשורים בתכנון מכרז חדש לעיר, מה שיארך עוד מספר שנים לפחות.

״בעוד שנתניהו נוסע ברחבי הארץ בשיירה מאובטחת ומהירה, אנחנו נוסעי התחבורה הציבורית, סובלים מהיעדר שירות, מצפיפות אדירה באוטובוסים ומהמתנה ארוכה בתחנות. הגיע הזמן שבמקום לראות מחלפים, נתניהו וממשלתו יתחילו לראות את נוסעי התחבורה הציבורית״, אומר פעיל נוסף במטה המאבק.

"את האמא שתקועה בתחנה עם הילדים שלה, לא מעניינים התירוצים, היא צריכה אוטובוס. כמוה, עשרות אלפי תושבי העיר, שזקוקים למענה תחבורתי באופן מידי ולא מקבלים אותו", מסביר נתן רובינשטיין, פעיל במטה המאבק למען תחבורה ציבורית הוגנת בעיר בית שמש. לדבריו, "צריך להבין את האבסורד: גם אם המכרזים הנדונים היו משתחררים משפטית הרגע – יידרשו שנתיים לפחות, לצורך "תכנון המכרז מחדש בהתאם לצרכי העיר הצומחת". ומה התושבים אמורים לעשות עד אז? להמשיך "להנות" מתחבורה ציבורית שנראית לקוחה מהעולם השלישי?! צריכים להכפיל את שירותי התח"צ בעיר, עד לסיום עריכת המכרזים מחדש והפעלתם".

כתיבת תגובה