משרד האוצר הולך על ראשי הבנקים? פיקדון ברירת מחדל

משרד האוצר פרסם היום קול קורא לבחינת "פיקדון ברירת מחדל" במטרה להגביר את התחרות בין הבנקים | האוצר ממתין להתייחסות הציבור לתכנית שכוללת מעין מכרז שייערך ע"י המדינה בין הבנקים, ובו יימצא בכל תקופה הבנק שיעניק את הריבית הגבוהה ביותר – כאשר פיקדון זהה יוצע ללקוחות כל הבנקים

משרד האוצר | צילום: פרי תורג'מן, פלאש 90

משרד האוצר פרסם היום (חמישי) קול-קורא לבחינת "פיקדון ברירת מחדל", במטרה להגביר את התחרות על משקי הבית בתחום הפיקדונות הבנקאיים ולהציע חלופה נגישה ואיכותית לפיקדון בו מתנהל חשבון העו״ש של משקי הבית. אופן הפעולה של התכנית כוללת מכרז, לכאורה חודשי, שיערוך האוצר, ולאחר תוצאותיו, תפרסם המדינה את החיוב לכל הבנקים להציע פיקדון בריבית זהה, שיוצע ללקוחות כלל הבנקים (פיקדון ברירת המחדל).

באוצר ציינו בהודעתם כי "עליות ריבית בנק ישראל החל מחודש אפריל 2022, שבוצעו לשם ריסון האינפלציה, הביאו לגידול משמעותי בתשלומי הריבית של ציבור הלווים לבנקים, כשבמקביל תשלומי הריבית של המערכת הבנקאית בגין פיקדונות הציבור גדלו בקצב איטי יותר. מניתוח משרד האוצר, עלה כי המקטע בו זוהה הפער המשמעותי ביותר הוא תחום הפיקדונות לתקופות קצרות של משקי הבית".

במסגרת הקול-הקורא, מתוארת החלופה הנבחנת ומספר סוגיות ממוקדות עליהם מבקש משרד האוצר את התייחסות הציבור.

במשרד האוצר ציינו עוד, כי לפי הנתונים הגלויים לציבור ומתפרסמים בפומבי וכן לפי נתונים שאספה רשות התחרות, הרי שישנו פער בין הפיקדונות בגובה הריבית שמקבלים משקי בית לעומת לקוחות גדולים. בקול הקורא הוסבר כי "הפער מושפע בעיקרו מכוח השוק העודף שיש לבנקים כלפי לקוחותיהם. כוח שוק זה נובע, בין היתר, מהיעדר יכולת מיקוח של משקי הבית ונטייתם לצרוך את כלל השירותים הבנקאיים בבנק שבו מתנהל חשבון העו"ש שלהם".

תגובה אחת ל: "משרד האוצר הולך על ראשי הבנקים? פיקדון ברירת מחדל"

  1. הפיכה שלטונית…או הסתה של התשקורת?🤔

כתיבת תגובה