משרד התחבורה פרסם היום מכרז לגיוס מפקחים על הטסטים

במקביל לשביתת בוחני הנהיגה שנמשכת כבר קרוב לחודשיים, במשדר התחבורה פרסמו מכרז שיאיץ את הקמת המערך החדש של הטסטים, החל מ-1 בינואר 2017

טסטר במלאכתו. צילום: שאטרסטוק

צעד נוסף ברפורמה במערך מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים): משרד התחבורה פרסם היום (רביעי) מכרז לגיוס מפקחים על מבחני הנהיגה המעשיים, במסגרת הרפורמה שמוביל המשרד במערך מבחני הנהיגה המעשיים.

מדובר בעשרות מפקחים שיועסקו במשרד התחבורה בתפקידי פיקוח ובקרה על רמתם המקצועית של בוחני הנהיגה ומבחני הנהיגה המעשיים, שיתבצעו על ידי הזכיינים הפרטיים, בהתאם לדרישות משרד התחבורה.

מדובר במכרז פנימי שפורסם על ידי נציבות שירות המדינה ומשרד התחבורה. המכרז הפנימי יאפשר קליטה מהירה של עשרות בוחני נהיגה המועסקים כיום על ידי משרד התחבורה. עובדים אלה יסייעו ויעניקו לזכיינים תמיכה מקצועית בהקמת המערך החדש של הטסטים, שיחל לפעול ב-1 בינואר 2017 למניינם.

במכרז שפורסם יוכלו להתמודד רוב בוחני הנהיגה המועסקים כיום במשרד התחבורה. חלקם האחר של הבוחנים יוכל להשתלב  בשירות הזכיין, במסגרת הפתרונות המוצעים לבוחנים על ידי המשרד.

המפקחים שיקלטו בשירות המדינה, יבצעו בקרה על פעילות הבוחנים ועל תהליך הבחינה, ויעקבו אחר הבחינה בזמן אמת, זאת במטרה להגביר את השקיפות ולנטרל פעילות חריגה או פסולה במהלך הבחינה.

המפקחים יוודאו בין השאר עמידה בטוהר המידות של הבחינות והבוחנים, יבדקו ערערים על סמך נתונים שתועדו במערכות הבקרה ויסייעו בפיקוח ובקרה על מורי הנהיגה, בתי הספר לנהיגה והוראת הנהיגה. כמו כן, הם יתנו מענה לתלונות ופניות של תלמידי נהיגה, מורים ובתי ספר על מערך מבחני הנהיגה המעשיים.

במסגרת מכרז שפרסם משרד התחבורה להפעלת מערך מבחני הנהיגה המעשיים לפני כחודשיים מתחייבים הזוכים לספק לתלמידים רמת שירות גבוהה ולהקצות לכל תלמיד מבחן נהיגה מעשי ראשון בתוך שלושה ימים ומבחן חוזר בתוך 7-14 ימים לכל היותר, זאת לעומת המתנה של מספר חודשים כיום.

בימים הקרובים יפרסם משרד התחבורה מכרז לפיתוח מערכת טכנולוגית מיוחדת, שתשמש את הזכיינים ותשרת את הנבחנים, את בתי הספר לנהיגה, את המורים ואת עובדי משרד התחבורה. המערכת, המהווה קפיצת מדרגה בתחום מבחני הנהיגה, תאפשר בין השאר לנהל את מערך המבחנים המעשיים ולעקוב אחריו, תוך הקפדה על רמה מקצועית גבוהה.

הזכיין יידרש להפעיל מערכת אוטומטית להקצאת מבחני הנהיגה, שתקבע את מועד המבחן. זימון המבחנים יעשה באמצעות אתר האינטרנט של הזכיין, לאחר ביצוע המבחן הפנימי בבית הספר ללימוד נהיגה. שיבוץ הבוחנים למבחני הנהיגה יעשה גם כן בצורה אוטומטית. תוצאות השיבוצים ימסרו לבוחנים לפני היציאה למבחן  בלבד.

במקביל, ממשיכה השביתה של בוחני הנהיגה, שהחלה לפני קרוב לחודשיים. אלפי מבחני נהיגה מעשיים בוטלו בשל כך.

תהליך הבחינה המעשית ישודרג ויתבסס על קריטריונים ברורים, מדידים ומחייבים, תוך צמצום שיקול הדעת של הבוחן בקביעת תוצאות הבחינה המעשית. כמו כן, יעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים הכוללים בין השאר שימוש במצלמות, מערכת ניווט GPS, מערכת מחשוב ומילוי טופס המבחן באופן ממוחשב.

ברכב יותקנו מצלמות לתיעוד מסלול נסיעת המבחן ותיעוד הנבחן במהלך הטסט. הצילום יכלול גם הקלטה קולית בתוך הרכב. כמו כן, תותקן ברכב מערכת GPS לצורך ניטור, מעקב ותיעוד מסלולי הנסיעה של הרכב. תיעוד המבחן יועבר למחשב אישי או לטאבלט של הבוחן. אמצעים אלה יסייעו בהגברת הפיקוח והאכיפה וכן בהבטחת אחידות והוגנות במבחנים בין כל התלמידים.

 

כתיבת תגובה