נדל"ן || עסקת ענק בחיפה, הולילנד מתרחבת ומתחם ענק בהרצליה

גב-ים מכרה לפרשקובסקי את יתרת הזכויות בפרויקט המגורים רמת הנשיא בחיפה, להקמת כ-350 יח"ד מאושרות • בתמורה, תשלם פרשקובסקי לגב-ים סך של 215 מליון ש"ח וכן תמורה מותנית נוספת בגין זכויות בניה אשר יאושרו בעתיד • היזמיות דן נדל"ן ורמי לוי יקימו פרויקט שיכלול 268 יחידות דיור מסחר ושימושים ציבוריים בהולילנד בירושלים • אושרה בותמ"ל תכנית להקמת שכונה על שטח שדה התעופה שמתפנה בהרצליה

במקום שדה תעופה. השכונה העתידית בהרצליה, קרית מסלול | הדמיה: באדיבות רמ"י - פרחי צפריר אדריכלים

גב-ים מכרה לפרשקובסקי עתודות קרקע לכ-350 יח"ד בפרויקט רמת הנשיא בחיפה תמורת 215 מליון ₪.

חברת גב-ים, באמצעות חברה בת בבעלות מלאה, הינה בעלת הזכויות בפרויקט המגורים רמת הנשיא. עד כה הוקמו בפרויקט 711 יח"ד ב-9 בניינים, כולן הושלמו ונמכרו. 

גב-ים התקשרה עם חברת פרשקובסקי למכירת כלל עתודות הקרקע וזכויות הבניה שנותרו בפרויקט. הממכר, הכולל כ-350 יח"ד מאושרות לבניה על-פי התב"ע הקיימת, וכן פוטנציאל להקמת יח"ד נוספות, בכפוף לקבלת הקלות ותב"עות עתידיות, נמכר בתמורה לסך של 215 מליון ש"ח, בתוספת מע"מ כחוק וכן בתמורה נוספת עתידית, המותנית באישורן של זכויות בניה נוספות. 

עד לתום שנת 2019, היתה גב-ים שותפה בפרויקט עם חברת רסקו מגורים, בחלקים שווים. בסוף 2019 רכשה גב-ים את חלקה של רסקו בחברה המשותפת, לפי שווי של 140 מליון ש"ח (ב-100%). 

גב-ים דיווחה, כי בעקבות המכירה תרשום ברבעון השלישי של השנה רווח נקי בסך 55 מליון ש"ח.    

את גב-ים ייצגו עוה"ד לוי אמיתי וארנון כהן ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'. 

את חברת פרשקובסקי ייצגו עוה"ד שמואל לכנר ועדי בן אנוש ממשרד נשיץ ברנדס ושות'.  

העסקה לוותה על-ידי בית ההשקעות ווליו-בייס. 

שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של ווליו בייס: "חשיבות גבוהה לגב-ים בביצוע העסקה, החברה רושמת רווח מהותי ומייצרת תזרים של 215 מ' ש"ח, שימשיך לשמש אותה לפעילות הייזום הענפה ברחבי הארץ. זו עוד דוגמא לנכסים החבויים במאזן של גב-ים שלא מקבלים תמחור בשוק. חברת פרשקובסקי מרחיבה את פעילותה בחיפה והופכת לשחקן מוביל בעיר. החברה נמצאת לקראת סיום פרויקט בנווה שאנן בו נמכרו כבר כ300 דירות מתוך כ360 ולאחר רכישת פרויקט מורדות לינקולן (מחיר למשתכן) כעת מרחיבה פרשקובסקי את הפריסה בחיפה. לאחר הרכישה תנצל החברה את התב"ע הקיימת על חלק מהמגרשים ותתחיל לבנות מעל ל- 300 יח"ד, סביר להניח שבעתיד תפעל החברה לשינוי התב"ע על חלק מהמגרשים שרכשה, מה שיגדיל עוד את מספר היחידות בפרויקט. שכונת רמת הנשיא ממוצבת כאחת המובילות בחיפה, רוב הדירות צופות לים ועיקר תושביה הם מעובדי ההי-טק של מת"ם, מה שיבטיח את הביקוש לדירות שפרשקובסקי תבנה שם".

רמי לוי ו'דן' בהולילנד

הועדה המחוזית לירושלים אישרה את תוכנית המתאר לפרויקט בערוב שימושים במתחם הולילנד שבצפון בירושלים, שמקדמות דן נדל"ן, זרוע ההשקעות והנדל"ן של קבוצת התחבורה דן, ורמי לוי. במסגרת התוכנית, ייבנו בשכונת רמת שרת בירושלים, על שטח של 9.3 דונם, 3 מגדלים המתנשאים לגובה של 18 קומות מעל מפלס הקרקע המיועד עבור מסחר ושימושים ציבוריים וחנייה תת קרקעית של 3 מפלסים. האישור הנוכחי מגדיל את כמות יחידות הדיור ל-268 ומרחיב את שטחי הבנייה עבור השטחים הציבוריים. אדריכל התוכנית הוא אמציה אהרנוסון.

מדובר בקרקע אותה רכשו החברות לפני כ-10 שנים בסכום של 280 מיליון ש"ח ההשקעה המוערכת בפרויקט נאמדת בכ-350 מיליון ₪. מתחם הולילנד צפון ממוקם מדרום לכיכר מאיר צבי קרוך ומדרום, ממזרח וממערב לרח' מיכאל אבי יונה. בניית הפרויקט תתחיל בעוד כשנה- שנה וחצי לאחר קבלת ההיתר.

תמהיל הדירות בפרויקט יכלול דירות 3-4-5 חדרים ודירות פנטהאוז. דירת 3 חדרים ממוצעת תעמוד על כ-81 מ"ר, דירות ה-4 חדרים עם 102 מ"ר ודירות 5 חדרים בגודל של 117 מ"ר. דירות הפנטהאוז יהיו בגודל של כ-157 מ"ר. מחירי הדירות צפויים להימכר במחיר של החל מ- 2.5 מיליון ₪.

השטחים הציבורים יכללו 1,200 מ"ר והשטחים המסחריים 1,400 מ"ר.

על פי נתוני רשות המיסים בשנה האחרונה התבצעו בשכונה כ-10 עסקאות בסכום ממוצע של 2.53 מיליון שקל לדירה.

מקבוצת דן נמסר כי: "אנו מברכים על ההחלטה לאישור תוכנית המתאר של הועדה המקומית בעיר. פיתוח תחום הנדל"ן והשבחת הקרקעות שאנו מבצעים בתקופה האחרונה משקפים את האסטרטגיה הרחבה של הקבוצה המאמצת עוגני פיתוח חדשים, לצד חיזוק המשאבים הקיימים".

פרויקט הולילנד בירושלים של דן נדל"ן ורמי לוי | הדמיה: אדריכל אמציה אהרנסון

שכונה במקום שדה התעופה

תכניתה של רשות מקרקעי ישראל במתחם שדה התעופה הרצליה שעתיד להתפנות הכוללת 1,940 יחידות דיור ו-350 יחידות דיור מוגן, 33,000 מ״ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה וכן שטחים פתוחים בהיקף של 34,000 מ״ר אושרה על ידי הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), בראשות עו"ד שלומי הייזלר. זו החליטה לאשר אתמול (ראשון) תכנית מפורטת להקמת שכונת מגורים ('קריית מסלול') במתחם שדה התעופה הרצליה שעתיד להתפנות.

מדובר בתוכנית ראשונה מתוך שלוש תוכניות מפורטות המתוכננות ברובע הצפוני של הרצליה ומקודמות בוותמ"ל על ידי רשות מקרקעי ישראל .

החלטת הוועדה לאשר את התוכנית הינה בהתאם להחלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה באוגוסט 2019 המציעה לראשונה הסדרה סטטוטורית של השדה באופן זמני במסגרת תכנית המתאר הארצית לפריסת שדות תעופה (תמ"א 15 ב').

התוכנית הינה על שטח כולל של 176 דונם והיא כוללת 1,940 יחידות דיור בתמהיל מגוון ו-350 יחידות דיור מוגן. אופי הבינוי כולל מבני מגורים בני 8-27 קומות ובמגדל נוסף בן 40 קומות שיוקם בסמוך לכניסה לתחנת המטרו. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 33,000 מ״ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה וכן שטחים פתוחים בהיקף של 34,000 מ״ר, בהם פארק עירוני שיתפרס על שטח של 21,000 מ"ר שיוקם במרכז התוכנית המשמר את תוואי מסלול ההמראה ההיסטורי.

כמו כן, התוכנית שמה דגש על מרחב ציבורי איכותי וכוללת בין השאר הקמת מדרכות רחבות ושבילי אופניים תוך מתן עדיפות להולכי רגל ולמשתמשי התחבורה ציבורית. בקומות הקרקע של מבני המגורים שיוקמו בצירים הראשיים, תוכננו חזיתות מסחריות ליצירת מרחב עירוני פעיל.

בשטח התוכנית, מצויים מבנים היסטוריים רבים מימיה הראשונים של הקמת המדינה, אשר התוכנית קובעת לגביהם הוראות שימור.

בהיבט התחבורתי, התוכנית הינה בעלת נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית ומתבססת על קו המטרו העתידי, תחנת הרכבת מדרום ומתחם תחבורה שמקודם בתוכנית קרית שחקים, תוכנית שגם היא מקודמת בוותמ"ל במקביל.

שרת הפנים, איילת שקד: "מדובר בתוכנית משמעותית אשר מוסיפה 1,940 יחידות דיור בלב אזורי הביקוש. זו תוכנית ראשונה במתחם שדה התעופה המתפנה. מטה התכנון הלאומי ומינהל התכנון במשרד הפנים יחד עם משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל יקדמו תוכניות איכותיות נוספות במרכז הארץ שיתנו מענה הן להיצע יחידות הדיור והן לתשתיות. בנוסף, אפעל שהשדה לא יפונה עד שתקודם החלופה".

יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר: "תוכנית 'קרית מסלול' הינה תוכנית המבטיחה איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר עבור התושבים תוך מתן מענה להיצע יחידות דיור מגוון, שטחי ציבור, תעסוקה ומסחר ושטחים פתוחים והיא מהווה נדבך חשוב בפיתוח צפון מטרופולין תל אביב. לצד אישור התוכנית, יעשה מאמץ למצוא חלופה מתאימה לשדה התעופה בהרצליה".

יעקב קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל: מדובר בתוכנית משמעותית אשר מטרתה לספק את הביקושים הגבוהים לדיור במחוז תל אביב ובעיר הרצליה בפרט. התכנית חלה ברובע חדש במקום שדה התעופה שעתיד להתפנות ומעניקה לצד תכנון מגורים איכותי מוטה תחבורה ציבורית, שטחי מסחר ומרחב ציבורי רחב הכולל פארק עירוני לשימוש תושבי העיר".

התוכנית קודמה ע"י רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי פרחי צפריר אדריכלים.

כתיבת תגובה