נזקי השיפוצים מוערכים ביותר מ-15 מיליון שקלים 

מבצע "עלות השחר" – נזקי שיפוצים מוערכים בלמעלה מ-15 מיליון שקלים, זאת בשל הירידה המאסיבית בנזקים בפועל בשל מתן מענה של כ-96% ע"י מערך כיפת ברזל | פעילות מס רכוש למתן סיוע לאזרחים שרכושם נפגע במבצע 'עלות השחר' – עד כה דווחו כ- 100 פגיעות ברכוש | הערכות: יש עוד כ-50 ניזוקים שטרם דיווחו על כך למס רכוש

רה"מ לפיד ויו"ר האופוזיציה לפיד בפגישת עדכון בעיצומו של מבצע 'עלות השחר' | צילום: חיים צח, לע"מ

רגע אחרי הפסקת האש שנחתמה אתמול, לא לפני שחוסלו מטרות ארגון הג'יהאד האסלמי ביצע צה"ל ירי נרחב בתגובה לירי הרקטות, כאשר כעשר דקות אחר כך הסתיימה תקיפת הסיום שתוכננה מראש, כשמטוסי ומסוקי קרב, כלי טיס מאויש מרחוק ואש קרקעית תקפו מטרות של ארגון הטרור הגיאהד האסלאמי בכל רחבי רצועת עזה.

חשוב לציין כי הנזקים במבצע זה, 'עלות השחר' נמוכים בעשרות אחוזים ממבצעים עברו, בעיקר בעקבות כ-96 אחוזי הצלחה של מערכת כיפת ברזל אשר מיירטת את הטילים באוויר טרם הגעתם למבנים השונים בישראל.

פגיעות הטילים בישראל, הביאו להיערכות רשות המסים למתן מענה לאזרחים במקרה של הסלמה ופגיעה ברכוש. עובדי קרן הפיצויים, בתיאום עם גורמי הביטחון, ביקרו לאורך סוף השבוע באתרי הפגיעות הישירות באזור עוטף עזה והעניקו את הסיוע הראשוני הנדרש לאזרחים שביתם  או רכושם נפגע. גם  היום  פועלים עובדי מס רכוש, מלווים בשמאים ומהנדסים באזור ואומדים את הנזקים.



ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "לצערנו אנו למודי ניסיון בנוגע לנזקי שיפוצים בעקבות מבצעים צבאיים אחת למספר שנים. בשונה משנים עברו, עד כה הנזקים נעמדים בעשרות מיליונים בודדים זאת בעקבות כ-96 אחוז הצלחה של מערכת כיפת ברזל".

ערן סיב | צילום: התאחדות קבלני השיפוצים

עוד הוסיף סיב והדגיש, כי "חשוב להזכיר כי הנוהל הראשוני לאחר פגיעת טיל הינו לחייג למס רכוש ולדווח על הפגיעה. לאחר מכן ישלח שמאי או מהנדס כדי לעמוד את הנזק כולל דוח פירוט של כלל הנזקים במבנה. בפני בעל הנכס קיימות שתי אופציות עיקריות – או להביא קבלן שיפוצים מטעמו ולקבל הצעות מחיר שכפופות לאישור מס רכוש לתחילת עבודת שיפוצים כמובן כדי לקבל החזר מלא מהמדינה, או לחילופין לקבל עבודה דרך החברות המשכנות של מס רכוש שם הכסף עובר ישירות ממס הרכוש לחברות המשכנות לטיפול בכלל השיפוצים בנכס. כמו כן, טיפ חשוב מאוד למזמיני השיפוץ, לדאוג שהשיפוץ יהיה בסטנדרט הקודם ואף מעבר לו".

לסיום, מרגיע סיב, "אנו למודי ניסיון וזה גם הזמן להגיד שמס רכוש עושה עבודתו נאמנה ונכון למבצעים האחרונים לא התקבלו תלונות בהתאחדות בנוגע לפקידי מס רכוש והשמאים שעובדים במהירות וברגישות מול משפחות רבות שמוצאות את עצמן לא פעם במבצע צבאי כזה או אחר עם דיור חלופי, שיפוצים נרחבים ועוד".

כתיבת תגובה