נחשף: כך מתכננת המשטרה להכשיר את הראיות נגד אפי נוה

יו"ר לשכת עורכי הדין המושעה, אפי נוה, הגיש תלונה במשטרה נגד עיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף • "נטילת המכשיר, הפריצה אליו, והדלפת החומרים – מהווים עבירות פליליות ברורות" • האם אכן 'ראיית הזהב' בסכנה?

אפי נוה בבית המשפט בתל אביב | צילום: פלאש 90

מנסה להילחם בכשירות הראייה: הבוקר (א') הגיש עורך הדין של אפי נוה. תלונה במשטרה שעיקרה כנגד כתבת גלי צה"ל הדס שטייף. במכתב התלונה, המשתרע על פני ארבעה עמודים גדושים, מביא פרקליטו של נוה עוה"ד בועז בן צור, את השתלשלות הדברים ואת הסיבות לפיהן החומר שחולץ – אינו קביל.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

כזכור, החקירה בעניינו של נוה נפתחה לאחר שהמשטרה העניקה לשטייף חסינות וקיבלה את מכשיר הפלאפון של נוה על כל החומרים המפלילים שבו. בעקבות כך נחקר נוה בחשד לעבירה על טוהר המידות ואף נעצר, לפני ארבעה ימים הוא שוחרר למעצר בית בן 8 ימים וכן הורחק ל-30 ימים מלשכת עורכי הדין בתל אביב.

לפי הפרסומים בכלי התקשורת, לשטייף נמסרו שלושה מכשירי פלאפון ישנים של נוה, כאשר המוסרת לכאורה היא פרודתו של נוה, בפרסומים נטען כי ישנם גורמי תקשורת אחרים מחוץ לגלי צה"ל שנחשפו לחומרים. שטייף עצמה, לא מתראיינת מאז פרוץ הפרשה בכלי תקשורת אחרים שאינם גלי צה"ל.

בחמישי האחרון הכריז נוה על התפטרותו מתפקידו, בעקבות החשדות הקשים נגדו. כעת, כאמור, הוא הגיש תלונה במשטרה באמצעות עורך דינו. במכתב התביעה מציין בן צור כי "האזנה לשידורי גלי צה"ל… לימדה כי לתכולתו של המכשיר נחשפו גם ראש מחלקת החדשות, גב' אילאיל שחר, מר רזי ברקאי, מגיש התכנית 'מה בוער', עורכת התכנית, הגב' נורית קנטי, ויכול שגורמים נוספים".

לטענת פרקליטו של נוה, "נטילת המכשיר; הפריצה אליו; קבלתו והחזקתו; העיון בו; והדלפת החומרים המצויים בו – כל אלה מהווים עבירות פליליות ברורות, המחייבות חקירת משטרה". במכתב התביעה נשארת מעורפלת הזהות של הגורם שחשף את שטייף לחומרים. כך לדוגמה, מנסח בן צור, כי "ככל שהמכשיר נלקח מביתו של נוה תוך פריצה אליו, הרי שמדובר גם בעבירת פריצה". אך לפי הפרסומים מי שעומדת מאחורי הסיפור היא חני נוה, פרודתו של אפי נוה, שייתכן וכעת תקבל פחות במשפט הגירושין בינה לבין נוה, מאחר והעובדה שחשפה, לכאורה, לשטייף את החומרים, פתח תיבת פנדורה ענקית.

בהמשך מכתבו מציין בן צור כי שטייף עברה לכאורה על חוק הגנת הפרטיות, חוק האזנת סתר וחוק המחשבים, (למרות שלגבי השניים האחרונים סביר להניח שאינם רלוונטיים, מאחר וחוק האזנת סתר חל רק על האזנה בזמן השיחה וחוק המחשבים נועד על מנת להגן על מערכות ממוחשבות מפריצה של האקרים, אך עדיין לכאורה עניין חוק הגנת הפרטיות נפרץ בעניינו של נוה).

בכתב התביעה מצויינים פרטים נוספים, כמו ציוץ שנמחק של נורית קנטי, עורכת 'מה בוער', שטענה כי "בחומר שבידי המשטרה, התייחסויות בוטות וחריפות של החשוד המרכזי ודמות פוליטית בכירה, כלפי שופטות בכירות. מאוד". הציוץ נמחק, כאמור. ובן צור מציינו בכתב התביעה על מנת לתאר את "החדירה הפלילית והבוטה שלא זכורה כמוה מצד כלי התקשורת לצנעת הפרט".

במכתב התביעה דורש בן צור לחקור את גניבת מכשיר הפלאפון, העברתו לשטייף, החזקתו בידי שטייף, הפריצה לתוכו והפרסומים שהיו, בגלי צה"ל ובכלי תקשורת אחרים. זאת, למרות שמדובר למעשה באמירה פופוליסטית, כיוון ששטייף עצמה קיבלה חסינות מגורמי החוק בתמורה להעברת החומר המפליל שחשיפה של חלקו הקטן ביותר הראתה לאזרחי מדינת ישראל איך באמת נבחרים השופטות והשופטים במדינת ישראל.

המשטרה ממתינה לצו

האם באמת ייתכן שנוה יצא נקי מכל העניין, והמשטרה לא תוכל כלל להשתמש בחומרים שעל מכשיר הפלאפון שלו, מחמת שהושגו תוך עבירה לכאורה על חוק הגנת הפרטיות? למעשה, חומר שהושג תוך כדי פגיעה בפרטיות, יהיה פסול לשמש כראיה בבית משפט ללא הסכמת הנפגע, כך לפי לשון החוק. החוק עצמו מחריג ואומר כי "זולת אם בית המשפט התיר מטעמים שיירשמו להשתמש בחומר, או אם היו לפוגע…הגנה או פטור לפי חוק זה".

לכאורה לפי הדברים, חומר שהושג תוך כדי פגיעה אך עם אישור או החרגה של בית משפט, כן יהיה קביל, אולי זו הדרך להבין את הניסוח של הודעת המשטרה מיום שישי האחרון: "נציין כי החקירה עוסקת אך ורק בבדיקת חשדות לעבירות פליליות עפ"י אותו מידע בקשר למינוי שופטים, ואיננה עוסקת בנושאים אחרים. בגלל רגישות החומר, המשטרה והפרקליטות הגבילו עצמן בעיון בו".

מהניסוח עולה, שעל מנת שבמשטרה יוכלו להשתמש בכל החומר שהיה על מכשיר (או מכשירי) הפלאפון של נוה, הם הגבילו את עצמם בעיון ובחיפוש בו, על מנת שלא ימצאו דברים אחרים פליליים, שאם ייחשפו אליהם ללא צו, הקבילות שלהם תתבטל.

באופן כללי חשוב לציין בשנית, כי הפניה של נוה למשטרה באמצעות עורך דינו, על מנת שזו תבדוק את עצמה ואת מקורותיה, די תלושה מהמציאות. סביר להניח שבמשטרה בדקו את החסרונות שהיו (העבירה לכאורה של שטייף על חוק הגנת הפרטיות) ואת היתרונות שהיו (חשיפת המניעים ומקרי העבירה על טוהר המידות של אחד הגורמים החזקים במינויי המערכת המשפטית בישראל) והכריעו כפי שהכריעו.

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר בחקירה מתנהלת, החוסה תחת צו איסור פרסום".

6 תגובות ל: "נחשף: כך מתכננת המשטרה להכשיר את הראיות נגד אפי נוה"

  1. יש לכם יותר מוטה מזה? בגלל שהוא ימני אתם כותבים "המשטרה מכשירה"..!!!

  2. יצר הנקמנות המובן של חני פעל כמו רולטה רוסית,בדיעבד לדעתי היא תהיה פחות עשירה ומסוכסכת עוד שנים רבות עם אב בנותיה
    מי שהתחתנה עם חרא כזה צריכה לבחון את עצמה בשבע עיניים
    בסופו של דבר עשתה שירות נהדר לציבור
    לא בטוח שלעצמה ולמשפחתה.

  3. באיזה רשות פורצים לפלאפון אישי של אדם ?
    זה שמצאו חומרים מפלילים לכאורה אינה צדיקה את הפריצה כי הרי אם לא היו מוצאים כלום אז היה ברור שעברו פה עבירה
    אז תוצאות החיפוש לא יכולות להכשיר את תחילת העבירה
    זה מדרון חלקלק כי הרי למה שלא אפרוץ למחשב של חברי בטענה שאני חושד בו להלבנת הון
    אז אם אני עיתונאי זה מותר לי ?
    ברור שלא

  4. תראו מה זה! בן אדם מושחת עובר על כל עבירה אפשרית… אבל… לא! אסור להשתמש בחומרים שהגיעו ע"י פריצה…. פריצה למי?! לפרוץ הגדול! בגלל טענה זו הוא יזוכה מכל הטינופת שעשה ומכל הנזקים שגרם! זה יוצר תקדים ולגיטימציה לפושעים אחרים! כמו אם יתגלה בדרך לא חוקית שהוא רצח! אז גם לא יחשב רוצח??? מה הקשר בין זה שבוצעה עבירה להשגת החומרים לבין אמינות החומרים?!
    עולם הפוך!!!

  5. אני לא מבין את אהרן! יש לחלק בין הפריצה לבין העבירות עצמם שנחשפו בעקבות הפריצה!
    אם תפרוץ למחשב של חברך בין אם תמצא ובין אם לא אולי זהו מעשה לא ישר (אולי! כי אדם שרוצה להציל את עצמו או את הכלל ולגלות עבירות הפוגעות ברבים לא בטוח שזה כזה לא ישר…) אבל מה שנכון נכון! מה שנמצא – קיים!

  6. אם יחשדו באדם כמחבל גם אז יהיה אסור לפרוץ לו למכשיר ששם ככה"נ מצויה ההוכחה לכך והיכולת לסיכול הפיגוע???

כתיבת תגובה