'נייר חדרה': התקן שונה, הרווחים נחתכו

החברה רשמה ירידה של 42% ברווח הנקי ברבעון 1/2019 • 'נייר חדרה' הודיעה כי לא תחלק דיבידנד נוסף • שמה של החברה הוזכר כיעד הבא של הצרכנים המוסדיים שומרי השבת

מפעלי 'נייר חדרה' | צילום: יח"צ

אחרי שזינקה לפני כשבוע ב-5% כשהודיעה כי תספק נייר וחומרי אריזה לענקית הקמעונאות, 'אמזון', כחלק מתהליך כניסת החברה לישראל, 'נייר חדרה' לא תחלק לעת עתה דיבידנד נוסף  לאחר שירידת מחירי הנייר והתחזקות השקל הורידו את הרווח הנקי שלה ב-42% ברבעון הראשון של 2019.

נזכיר שבחודש מרץ חילקה החברה דיבידנד בהיקף של 50 מיליון שקל, ובשנת 2018 חולקו עוד 95 מיליון שקל.

נייר חדרה (שבשליטת קרן פימי) מייצרת אריזות קרטון, נייר כתיבה והדפסה, ומנהלת מעבדת פסולת נייר. החברה רשמה במהלך הרבעון הראשון של 2019 הכנסות של 456 מיליון שקל, לעומת 454 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018. עלות המכירות עלתה משמעותית ל-385.3 מיליון שקל, בהשוואה ל-368.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, כך צומצם הרווח הגולמי ל-70.7 מיליון שקל, בהשוואה ל-85 מיליון שקל ברבעון המקביל.

גם שיעור הרווח הגולמי של החברה ספג פגיעה עקב שינויי המחירים של גלילי הנייר, ובעקבות כך ירד ל-15.5% לעומת 18.7% ברבעון המקביל אשתקד.

ברקע הדיווחים על השחיקה ברווחים ראוי להזכיר כי בחברת הבת, 'כרמל פרנקל', מתמקדים ברכישת שתי מכונות מתקדמות של דפוס דיגיטלי שיאפשרו ליצרנים לשלב את האריזות בתוך מערך הפרסום וקידום המכירות בנקודת המכירה – כחלק מהכנות החברה לספק שירותים ל'אמזון'.

התועלת השיווקית של אריזות בהדפסה דיגיטלית תאפשר ל'כרמל פרנקל' לגבות תשלום גבוה יותר עבור האריזה הסטנדרטית לעומת החברות המתחרות בה ויתכן שהדבר ישתקף ברבעון הבא. מול זה, תצטרך החברה להתמודד עם יישום תקן חשבונאי חדש (IFRS 16), שהוביל לשחיקה חדה בנתוני הרווח – למרות שדבר לא השתנה בפועל.

הדבר קרה לאחר שיישום התקן הביא לכך שהוצאות החכירה והשכירות של החברה בסך של כ-15 מיליון שקל נרשמו כהוצאות פחת והוצאות מימון. מאידך, מול הירידה ברווח התפעולי שירד ל-26.9 מיליון שקל, בהשוואה ל-38.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, נתון ה-EBITDA של החברה רשם עלייה של 6% והסתכם ב-65 מיליון שקל. אולם הרווח הנקי של החברה צנח ב-42% ל-13.3 מיליון שקל, לעומת 23 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ראוי לציין שחברת 'נייר חדרה' בדומה ל'פניציה' וחברות נוספות פועלת שבעה ימים בשבוע. ב'ביזנעס' ובעיתוני סוף השבוע הוזכר שמה של 'נייר חדרה' שוב ושוב כמי שקיימת אפשרות שרשתות החינוך הגדולות במגזר החרדי לא ירכשו עוד את הנייר של 'גרפיטי', חברת הבת של 'נייר חדרה' משום שחברת האם פועלת בשבת.

כתיבת תגובה