נשבר שיא: 3 מיליון ליחידת קרקע

שלא תהיה לכם טעות, המחיר הוא לא לדירה בנויה אלא רק לקרקע בלבד! ■ מתחם רשות השידור בשרונה שבר את כל השיאים וקבוצת הרכישה של חברת מינהל מגורים לישראל תשלם יותר ממיליארד שקל על הקרקע

מתחם שרונה. צילום: נתי שוחט | פלאש 90

א חדש נשבר במכרזים של רמ"י: 1.06 מילארד שקל תשלם קבוצת הרכישה של חברת מינהל מגורים לישראל על מתחם שרונה בתל אביב עליה ניתן לבנות 324 יחידות דיור לצד שטחי מסחר ומשרדים

מתחם רשות השידור בשרונה שווק במכרז חדשני ויוצא דופן בן שני שלבים של רשות מקרקעי ישראל ותהיל"ה. בשלב הראשון הוגשו 5 ההצעות. בין 2 ההצעות הגבוהות: של מנהל מגורים וגינדי שהפער ביניהם היה פחות מ- 15%, נערך הליך מכרז מקוון אינטרנטי בזמן אמת לאחר התחברות בכרטיס חכם אלקטרוני, עד לשלב הזכייה,  בתהליך שנמשך כחצי שעה.

בשלב ההתמחרות הגיעו שתי ההצעות הגבוהות ביותר לרף מיליארד השקלים (לא כולל מע"מ) ואף חצו אותו. מדובר בסכום שיא לשטח קרקע שנמכר במכרז על-ידי המדינה ולשווי קרקע ליחידת דיור שעובר את 3 מיליון השקלים. אגב, שמאות רמ"י לקרקע עמדה על 753 מיליון שקל.

ההחלטה על מהלך יחודי זה התקבלה על ידי עדיאל שמרון, מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל ובהתייעצות עם גורמי המקצוע ברשות מקרקעי ישראל ובמטה הדיור. זאת לאחר שנמצאה ההיתכנות המשפטית והטכנולוגית  לכך. בכוונת הרשות להמשיך לאמץ שיטות מכרז חדשניות במתחמים נוספים בעתיד, ככל שתהיה לך היתכנות והצדקה עסקית.

כאמור, המכרז שנסגר כעת חצה את מיליארד השקלים, כך שניתן להגיד שמאז 2009 ועד היום, במהלך כ-7 השנים שעברו, זינק מחיר הקרקע במתחם בלמעלה מ-100% והגיע כאמור כעת לשיא של כל הזמנים בכל הקשור לשווי קרקע ליחידת דיור.

 

עדיאל שמרון מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל: שיטת המכרז נועדה לכך שהמדינה תקבל את מחיר השוק הראוי עבור קרקע ייחודית ויקרה זו, מתוך מטרה לממן פרויקטים של בנייה לזוגות צעירים במסלול מחיר למשתכן, תוך דגש על בניה בפריפריה.

מדובר באחד המגרשים האחרונים והיקרים בדרום הקריה, מתחם שאותו תכננה ושיווקה רשות מקרקעי ישראל, עוד תחת שרביטו של ירון ביבי ז"ל.

שטח המגרש הינו כ- 9 דונם וניתן יהיה לבנות עליו 324 יח"ד , שטחי משרדים בהיקף של 8,010 מ"ר(עיקרי) ושטחי מסחר בהיקף של 2,300 מ"ר(עיקרי). כמו כן עוד 1,200 מ"ר עבור שטחי ציבור שיבנו על ידי היזם.

במסגרת שיווק המגרש היזם ישפץ 3 מבנים טמפלריים היסטוריים לשימור המצויים במתחם. מבנים אלה מיועדים לשטחי מסחר ויצרו את הרציפות עם מתחם שרונה הפעיל כיום.

קידום מתחם דרום הקריה והקמת מרכז עסקים בילוי ופנאי, הידוע כיום כמתחם שרונה, הובל על ידי ירון ביבי ז"ל, שהיה מנהל מחוז תל אביב של מינהל מקרקעי ישראל דאז ולימים מנהל המינהל.  ביבי ז"ל הוא שהוביל את הפרויקט, ביחד עם עיריית ת"א יפו  אשר הפך את מתחם משרדי הממשלה שפעלו במקום במשך שנים למתחם עסקים, מסחר ומגורים תוסס כפי שהוא כיום, ואשר כולל – מלבד מאות אלפי מ"ר של תעסוקה ומגורים – גם 37  מבנים  מיוחדים לשימור בשכונה הטמפלרית שרונה, ועל כך אנו מכירים לו תודה.

 

כתיבת תגובה