נשיאי ארה"ב וצפון קוריאה נפגשים, בבורסות לא מתלהבים

עכשיו זה קורה • נשיא ארה"ב טראמפ ייפגש עם שליט צפון קוריאה קים • הפסגה תיערך בוויאטנם וככל הנראה צפון קוריאה תוותר על תכנית הגרעין שלה • ואיך מגיבים בבורסות לקראת מפגש הפסגה? • ובנתיים בארה"ב: הטבעת מתהדקת סביב טראמפ

טראמפ וקים גונג און | צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן

האיש החזק בעולם ואיש הטילים נפגשים בשנית: שמונה חודשים לאחר המפגש הבלתי נשכח בסינגפור, זה קורה שוב, בבירת וויאטנם, האנוי. הפגישה נערכת עתה במלון 'מטרופול', ולאחריה אמורים שני המנהיגים לסעוד יחד ולקיים מספר שיחות השלמה נוספות.

כמובן שהנושא העיקרי בדיונים הוא פירוזה של צפון קוריאה מנשק גרעיני והתחלת הסחר בינה לבין מדינות העולם, זאת לאחר שצפון קוריאה מתפקדת כמשק סגור דה פקטו ובמשך כ-70 שנה די שונאת את ארה"ב ואת העולם המערבי.

פגישתם הקודמת של שני המנהיגים הייתה מעניינת במיוחד, הם עצמם חיבבו האחד את השני וטראמפ אף הצהיר שהוא פיתח מערכת יחסים טובה עם קים, זאת כמובן חודשים מספר לאחר שכינה אותו "איש הטילים המטורף", כך או כך בשנה האחרונה לא ראינו צעד משמעותי מצידה של צפון קירואה לפירוז שלה מנשקה הגרעיני. היו כמה צעדים שהתבררו כניסיון טיוח, כך שיהיה מעניין לראות לאן תוביל הפגישה הנוכחית בין שני המנהיגים הייחודיים, ששונים מאוד אחד מן השני אך גם דומים הרבה יותר משנראה לעין.

סביר להניח שלא נראה בשנה הקרובה שגרירות של ארה"ב בצפון קוריאה, אך מה שאולי כן נראה, אלו משרדי אינטרסים משותפים, והצהרה רשמית של שתי המדינות על סיום המלחמה ביניהם.

טרם ברור האם טראמפ והממשל האמריקאי מתכוונים להעלים עין מכל ההפרות של זכויות האדם בצפון קוריאה, ואיך הממשל בדרום קוריאה יקבל את הידידות בין צפון קוריאה לארה"ב, אך בכל מקרה מדובר בהיסטוריה מאחר ולא היה עוד נשיא שנפגש פעמיים עם שליט צפון קוריאה.

מאידך, בבורסות באסיה ננעל היום המסחר במגמה מעורבת, כאשר רוב המדים מסיימים את היום בירידה, דוגמת מדד ההאנג סנג ומדדים דומים, גם הבורסות באירופה נפתחו בירידות שערים והם משקפים את חוסר הידיעה הברורה בין מה שעומד להיות כעת ביחסי ארה"ב צפון קוריאה וההשלכות שלהם על הכלכלה העולמית.

ומלבד זאת, טראמפ עצמו בצרות גדולות מבית, החל ממצב החירום שהכריז על מנת שיוכל לקחת כסף מהתקציב לטובת בניית החומה על גבול מקסיקו – מצב חירום שכעת נעשים מאמצים רבים לביטולו בכל מיני דרכים, וכלה בעדות של עורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, שאמור להעיד על עבירות שעבר הנשיא האמריקאי גם במהלך כהונתו כנשיא ארה"ב, כך שייתכן מאוד שטראמפ עצמו נמצא במזרח, אך ליבו בסוף מערב.

כתיבת תגובה