נתון מזעזע: 22 ילדים נשכחו למוות במכוניות מאז 2008

הפעם זה הסתיים בנס: תינוק בן שלושה שבועות נשכח במכונית באשדוד – אך הדבר התגלה בתות דקות. הנתונים מגלים: זינוק חד בשנת 2016 לעומת 2015 בשכחת ילדים בכלי-רכב ■ "זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו"

זירת אירוע שכחת ילד | צילום: איחוד הצלה

תינוק בן 3 שבועות נשכח במכונית ברחוב הרב הגר באשדוד. הוריו הבחינו בכך לאחר מספר דקותוהזעיקו את מגן-דוד-אדום. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול לתינוק – שסבל ממכת חום ומערפול הכרה  –  אך הוא לא נזקק לפינוי לבית חולים.

ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים מסר כי בין השנים 2008-2016  אירעו 403 מקרים של שכחת ילדים ברכב, בהם מצאו את מותם 22 ילדים.

שבעת החודשים הראשונים של שנת 2016 היו קשים במיוחד – עם חמשה מקרי מוות. שניים מהפעוטות – חרדים. המקרה האחרון אירע בביתר, ביום שישי האחרון.

מדובר בזינוק חד משנת 2015 בה אירע מקרי מוות אחד "בלבד" בשל שכחת ילד במכונית.

מהנתונים של 'בטרם' עולה עוד כי מרבית המקרים (86%) היו במעורבות רכב פרטי, וקבוצת הגיל הבולטת (77%) של מי שנשכחו במכוניות היא של תינוקות ופעוטות בני 0-3. פעוטות עד גיל שנתיים מהווים כ- 42% מכלל המקרים המעורבים.  ב-93% מהמקרים בהם דווח על המגזר אליו היה שייך הילד, היו הנפגעים יהודים. כ- 58% מהמקרים שדווחו אירעו במהלך החודשים מאי – ספטמבר, שהם החודשים החמים בשנה.

אורלי סילבינגר מנכ"לית הארגון אמרה: "הקיץ הזה קטלני במיוחד, חמישה ילדים איבדו חייהם בחודש וחצי כתוצאה משכחה ברכב. שכחת ילד ברכב עלולה לקרות לכל אחד מאתנו, בעיקר בעת שינוי שגרה. עייפות, פיזור דעת ומתח מגבירים את הסיכוי לשכחה. בנוסף, אין להשאיר ילד ברכב במכוון אף לא לרגע קצר. חום קיצוני משפיע על תינוקות ופעוטות במהירות רבה ובצורה חמורה. עיקר העלייה בטמפרטורה ברכב מתרחשת ועלולה להגיע עד לכ-70 מעלות צלזיוס. רוב הטמפרטורה עולה בדקות הראשונות. גם אם משאירים חלון פתוח מעט, מידת החום במכונית עולה לרמות מסוכנות ביותר לילדים".

כתיבת תגובה