סוער בתנובה | בעלת השליטה לקיבוצים: יש לכם שבוע ליישר קו

בברייטפוד הסינית טוענים כי ההתנגדות האקטיבית של נציגי הקיבוצים להנפקת תנובה מהווה הפרה של ההסכמים | מבהירים: ניתן להנפיק את החברה לפי שווי של 9-10 מיליארד שקל | אם הקיבוצים לא יתיישרו ויסכימו בתוך שבוע למהלך, תתחיל ברייטפוד בהליך נפרד של הנפקת 76.4% המניות שבבעלותה בבורסה | הקיבוצים בתגובה: "זה מאמץ בלתי חוקי שלא יישא פרי"

מפעלי החלב של תנובה ברחובות | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

הרוחות בתנובה ממשיכות לסעור, לאחר דרישתם הכושלת של הקיבוצים לזמן ישיבת דירקטוריון לדון בהדחתו של היו"ר חיים גבריאלי, שמכהן מטעם ברייטפוד, לאור החשדות שהתעוררו נגדו, ישיבה שלא יצאה לפועל. בעלת השליטה בתנובה ברייטפוד דורשת במכתב מיוחד לנציגי הקיבוצים כי היא נערכת להנפקה של מניותיה.

על פי הדיווח ב'כלכליסט' בברייטפוד טוענים כי ההתנגדות האקטיבית של נציגי הקיבוצים להנפקה של החברה מהווה הפרה של ההסכמים, והם מבהירים כי לפי האינדיקציות שלהם, ניתן להנפיק את החברה לפי שווי של 9-10 מיליארד שקל. ובאם הקיבוצים לא יתיישרו ויסכימו בתוך שבוע למהלך אותו הם מובילים הם יתחילו בהליך נפרד של הנפקת 76.4% המניות שבבעלותם בבורסה, מהלך שיותיר את הקיבוצים עם אחזקות לא סחירות.

במכתב עליו חתמה סגנית נשיא לפעילות בין-לאומית בברייטפוד, לילי וונג העומדת כיום במקומו של גבריאלי בראשות וועדת הביקורת של תנובה, היא כותבת לדירקטור הבכיר עמית בן יצחק נציג הקיבוצים: "כידוע לך, זה זמן ברייטפוד בוחנת את האפשרות לבצע הנפקה ראשונה לציבור של תנובה. לחברה תוצאות פיננסיות מעולות בשנים האחרונות ואנו צופים שהיא תמשיך לשגשג.

לפיכך, זהו זמן טוב לכניסה לשוק, בפרט בהתחשב בתנאי השוק הטובים. אולם אגודת האחזקות של הקיבוצים, באמצעותך ובאמצעות אחרים המשמשים כנציגיה, העלתה התנגדויות חסרות בסיס להנפקה, והגישה דרישות בלתי סבירות, כולל הדרישה כי אגודת האחזקות של הקיבוצים תוכל למכור את רוב או כל אחזקותיה בתנובה במקום את חלקה היחסי".

וונג המשיכה והבהירה: "התנהלות זו מהווה הפרה ברורה של הסכם בעלי המניות, שבו מופיע סעיף הקובע כי הצדדים יעשו מאמצים סבירים כדי לגרום לתנובה ליזום הנפקה בתוך פרק זמן מתאים בבורסת ת"א או בבורסה בינ"ל, על פי החלטת הדירקטוריון. לא יכול להיות ספק כי דרישות אגודת האחזקות הנוגעות להנפקה מועלות בחוסר תום לב ומתוך מטרה בלעדית למנוע את ההנפקה. אתם נדרשים לחדול מהפרת הסכם בעלי המניות ולשתף פעולה עם הליך ההנפקה. כל עיכוב בהנפקה מהווה הפרה של חובת תום הלב ואתם תישאו בכל נזק שייגרם".

לסיום כתבה וונג: "אם ההפרעה להליך תימשך, לברייט פוד לא תהיה ברירה אלא לשקול הצעה נפרדת לציבור של אחזקותיה – בתנובה או דרך חברת האחזקות שלה".

ב'כלכליסט' צוטטו גורמים מטעם בעלי מניות המיעוט בתגובה למכתב של סגנית המנהל: "הודעת ברייט פוד היא עוד ירייה באפלה, שמתבצעת תוך רמיסה של כל נורמה ומינהל תקין. דירקטוריון תנובה מעולם לא דן בהנפקה, לא אישר אותה ולא התיר לחברה לצאת לתשקיף. הכל אחיזת עיניים. ברייט פוד ונושא כליה בישראל, גבריאלי, שוב מנסים להלך אימים על נושאי משרה בדירקטוריון ועל בעלי המניות".

הם הוסיפו וכתבו: "זה מאמץ בלתי חוקי שלא יישא פרי. הניסיון למנוע את הדחתו של היו"ר שסרח לא יצלח. מדובר בניסיון ילדותי מצד ברייט פוד למנוע את העיסוק במעשיו החמורים של גבריאלי ולשבש את הבדיקה בעניינו. תנובה וראשיה נמצאים תחת חקירה ובמחדל ניהולי חסר תקדים. בנסיבות הקיימות, ולאור הניסיון של בעלי השליטה מסין למנוע את החקירה ולשבש אותה, איש לא יאפשר את  הנפקת החברה".

תגובה אחת ל: "סוער בתנובה | בעלת השליטה לקיבוצים: יש לכם שבוע ליישר קו"

  1. כשמוכרים ידע ומשאבים בלי לחשוב שנים קדימה על ההשלכות רק אז מבינים את גודל הטעות הקיבוצים ובעלי האינטרסים רצו להתעשר.אם הסינים יחליטו להעביר את פעלי הייצור של תנובה מחוץ לישראל בגלל שיקולים כלכליים
    אז כלם יבינו את גודל הטעות
    עכשיו המסקנה אומרת שדום משאב לאומי לא מוכרים
    לא נמלים ולא משאבי טבע
    זהו חוסנה הכלכלי של חברה
    כשאינטרס הפרט גדול מהאינטרס הציבורי יש קריסה

כתיבת תגובה