סוף לתעלומה: הארנק הדיגיטלי נפרץ, התברר שהוא ריק

התעלומה שהסעירה את עולם הקריפטו מגיעה לסיומה • הארנק הדיגיטלי נפרץ והתברר כריק • תרמית הקריפטו הגדולה בהיסטוריה?

משרדי ארנסט אנד יאנג | צילום: אבי. אבישי טייכר, ויקיפדיה

פירמת רואי החשבון בדקה וגילתה את התרמית: לפני מספר חודשים הוגש תצהיר לבית המשפט בקנדה, בו נטען שמייסד בורסת הקריפטו הגדולה במדינה ג'רלד קוטן מת במפתיע מבלי להשאיר אחריו את הססמה לארנקים הדיגיטליים בהם היו כ-150 מיליון דולר של משקיעים.

הדבר גרם לסערה רבתי בשוק הקריפטו הבינלאומי, לאחר שמשקיעים רבים גילו כי אין יכולת גישה לכספים הרבים שהחזיקו.

בחברה עצמה טענו כי הם ניסו לפרוץ את הארנק הדיגיטלי אך ללא הצלחה. גם אלמנתו של המייסד שנטען שמת בהודו בעיצומו של מסע צדקה, הצהירה על מותו, כמו כן נטען כי הוא לא השאיר אחריו שום מסמכים הקשורים לנושא.

הנושא היה בהליך משפטי, ולנושא נכנסה גם ארנסט אנד יאנג, אחת מפירמות רואי החשבון הגדולות בעולם, שבדקה את הנושא באמצעות חוקרים מומחים, וגילתה את הפתרון המאכזב.

החוקרים גילו, כי לעסקאות רבות היה תיעוד ברשת הבלוקצ'יין, עסקאות שבוצעו דרך הארנקים המדוברים שהגישה אליהם נחסמה. ואז התגלה, כי כל מטבעות הביטקוין שהיו בחמשה ארנקים דיגיטליים, הועברו כבר באפריל הקודם, כמעט לפני שנה, לכמה ארנקים לא מזוהים.

עבור המשקיעים מדובר בבשורה לא משמחת בלשון המעטה, זאת לאחר שהמשמעות היא שכבר כמעט כשנה כל כספם כלל לא נמצא במקום בו הפקידו אותו.

סביר להניח אגב, שהמייסד עצמו לא באמת מת תוך כדי מסע צדקה להודו בו הוא פתח בית יתומים, כפי שטענה אלמנתו בתצהיר שהגישה לבית המשפט בקנדה. ייתכן מאוד, כך עלה החשד, שהמייסד זייף את מותו.

האמת, כשיש לך 150 מיליון דולר בארנקים דיגיטליים לא מזוהים, מתברר שזו משימה לא כל כך קשה.

כתיבת תגובה