סופסוף: אלה תרופות המרשם שיוזלו החל מ-2023

מחיר תרופות המרשם ירד בממוצע ב-7.47% | מחיר תרופות ללא מרשם נשאר זהה לזה שהיה בשנים הקודמות | פיקוח המחירים הוא על המחיר המרבי למכירת התרופות, וממנו נגזרת גם ההשתתפות העצמית של הצרכנים לקופות החולים, בהתאם לתוכניות הגביה של קופות החולים

תרופות. אילוסטרציה | צילום: MaraZe, שאטרסטוק

מחיר תרופות המרשם ירד בממוצע ב-7.47%.

סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות והמפקח על המחירים במשרד הבריאות, חיים הופרט, הודיע היום כי ב-01 לינואר 2023 המחירים המרביים של כ-1,500 תרופות מרשם בעלות הפטנט המפוקחות לפי פרק ה' של חוק פיקוח על מצרכים ושירותים, ירדו בשיעור ממוצע של כ-7.47% לעומת מחירם ב-2022.

המנגנון על פיו נקבע המחיר הוא לפי ממוצע המחירים לקמעונאי של מחירי התכשירים והתרופות במדינות שנקבעו – ״מדינות הציטוט״ (בלגיה, הונגריה, ספרד, צרפת, בריטניה, גרמניה והולנד) לפי שלושת המחירים הנמוכים ביותר מבין המדינות ומהשינויים בשערי החליפין של השקל לעומת המט"ח.

חיים הופרט, סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות: "שוק התרופות בישראל הוא  דינמי, איכותי ומגוון כאשר בשנים האחרונות נכנסו למדינת ישראל תרופות חדשניות רבות. מאחר ותרופות הן מוצר בסיסי וחיוני מחירי תרופות נמצאים תחת פיקוח של משרד הבריאות. מאז כניסתו לתוקף של מנגנון הציטוט החדש בשנת 2018, ירדו מחירי תרופות המרשם המפוקחים בכ-25%. הירידה במחירי התרופות נעשית תוך איזון בין המחיר לבין מחויבות המשרד לשמור על הדינמיות והחדשניות בשוק זה. ירידת המחירים הנוכחית צפויה להביא גם לירידה בהשתתפויות העצמיות אותם משלמים מבוטחי קופות החולים עבור תרופות".

פרופ נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות: "הפיקוח על מחירי התרופות הוא כלי חשוב בריסון עלית מחירי תרופות, שמביא לירידת המחירים. זוהי הדרך להנגשת מגוון רחב של תרופות לכלל האוכלוסייה, המאפשרת להכניס תרופות רבות יותר לסל הבריאות הממלכתי ולהוריד את ההשתתפויות העצמיות אשר נגזרות ממחיר המחירון. אנו פועלים להמשיך את מגמת הפחתת ההשתתפויות העצמיות גם בצירים נוספים".

כתיבת תגובה