סין מובילה, ארה"ב אחריה: 199 מיליארדרים חדשים

סין מייצרת שני מיליארדרים חדשים בשבוע, האסייתים עוקפים את האמריקאים – אבל שווי הונם של המיליארדרים האמריקאים גבוה יותר • הנשים עדיין בתחתית הרשימה וירושות המיליארדרים מזנקים • וכמה מיליארדרים 'נולדו' בישראל?

תלמדו מהגדולים איך להשקיע. וורן באפט | צילום: Krista Kennell, שאטרסטוק

דו"ח שפרסמו החברות UBS ו-PwC מדרג את שוויים המצרפי של המיליארדרים בעולם ומגלה כי בשנה שחלפה זינק מספר המיליארדרים בעולם ב-199, ושווי עונם עמד בשנת 2017 על 8.9 טריליון דולר – זינוק של 19% לעומת שנת 2016.

את הטבלה מובילה סין עם 89 מיליארדרים חדשים, פי שניים מקצב הגידול בארה"ב ובאירופה, ובסך הכל חיים בעולם 2,158 מיליארדרים. הגידול בסין על פי הדו"ח, מזנק במימדים גדולים בהרבה משאר מדינות בעולם, ובעוד לפני עשור חיו במדינה רק 19 מיליארדרים, מספרם עומד כיום על 373, עם הון של 1.12 טריליון דולר – זינוק של לא פחות מ- 2,200%.

נתון מעניין נוסף בדו"ח של UBS ו-PwC מתייחס למקור הונם של המיליארדרים, ממנו עולה כי המיליארדרים הסינים צברו 97% מהונם במו ידיהם, לעומת 3% בלבד שירשו את הונם.

עוד עולה מהדו"ח, כי מספר המיליארדרים ביבשת אסיה (814) גבוה מזה של ארה"ב (715), אך שווי הונם נמוך מזה של האמריקאים. עם זאת, צופות החברות כי תוך שלושה שנים יעקפו המיליארדים האסייתים גם את שווי הונם של המיליארדרים האמריקאים.

בפילוח מגדרי, עולה כי אחוז המיליארדריות עדיין נמוך והוא עומד על 11% מסך המיליארדרים בעולם. עם זאת, בשנה שחלפה השתנתה המגמה ונרשמה עלייה של 9% במספר המיליארדריות החדשות.

מהדו"ח עולה עוד, כי בשנים 2012-2017 זינק ב-17% מספר היורשים של המיליארדרים וכי בשנה שחלפה עמד סך ירושות המיליארדרים על 117 מיליארד דולר, מתוכם ירשו 44 צאצאים למעלה ממיליארד דולר – 56% מהם אמריקאים.

ומה לגבי ישראל? על פי הדו"ח בשנה שחלפה 'נולדו' בישראל שלושה מיליארדרים חדשים ובסך הכל ישנם 20 מיליארדרים ישראלים, לעומת 17 בשנה הקודמת. הונם המצטבר של המיליארדרים הישראלים מוערך בכ- 57 מיליארד דולר, ו-80% מהם הרוויחו את הונם בעצמם, לעומת האחרים שירשו את כספם.

כתיבת תגובה