סלקום: צניחה דרמטית ברווח הנקי

חברת התקשורת ה"סגולה" פרסמה את הדוחות הכספיים לשנת 2015. בדוחות ניתן לזהות את האפקט של מהפכת המחירים בסלולר. ההכנסות ירדו והרווח הנקי נחתך ביותר מ-72%

סלקום הפלתה לקוחות ותיקים ותשלם. אילוסטרציה: ליאור מזרחי | פלאש 90

כולם יודעים מה עשתה מהפכת המחירים בשוק הסלולר לשחקניות המרכזיות בו, הדוחות הכספיים של 'סלקום' לשנת הכספים הקודמת, מחזקים את מה שכולם יודעים. התחרות עשתה טוב עם הצרכן, אך במקביל, פגעה לא מעט בחברות הגדולות ששלטו כאן שנים רבות.

דוחות סלקום מעידות על ירידה של 8.5% בהכנסות, אך גרוע מכך, ירידה של יותר מ-72% ברווח הנקי שהסתכם בשנה הקודמת ב-97 מיליון שקל לעומת 354 מיליון בשנת 2014. למעשה, ניתן לומר שסלקום חוותה בשנה הקודמת השפעתה הדרמטית של מהפכת המחירים בסלולר שהושיבה את חה"כ משה כחלון בלשכה המפוארת שבבניין משרד האוצר.

סך כל הכנסותיה של סלקום הסתכם ב-2015 ב-4.18 מיליארד שקל אל מול 4.57 מיליארד שנה קודם לכן והכנסותיה משירותים ירדו ב-12%. מספר מנוייה גם הוא התכווץ במעט. מ-2.967 מיליון מינויים ל-2.835 מיליון. ירידה של 4.4%. אם כי, יש לציין שמדובר בירידה סבירה בעליל, שכן החברה הצליחה לצמצם את אחוזי הנטישה לעומת השנה הקודמת (2014). יחד עם זאת, גם ההכנסה החודשית הממוצעת פֶּר מנוי, רשמה ירידה. כאן מדובר בירידה של קרוב לעשרה אחוזים (9.8%-).

בסלקום עדיין מקווים לקבל אישור לעסקת 'גולן טלקום' במסגרתה ירכשו את החברה הקטנה והצומחת ומתחייבים לכבד את כל החוזים שחתמה גולן עם לקוחותיה. עדיין לא ברור עד כמה גדול הסיכוי שהעסקה תאושר על ידי משרד התקשורת.

כתיבת תגובה