עובדי 'דה-מרקר' ו'גלובס' מבקשים להכריז על סכסוך עבודה

בשתי המערכות מוחים העובדים על שינויים ארגוניים שיובילו לטענתם לפגיעה בתנאי ההעסקה של עובדים ופיטורים נרחבים. בשני המקרים מקווים ועדי העובדים שההנהלה תתעשת טרם יחלו בשביתה

עיתונים יוצאים ממכבש הדפוס | צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

הכלכלה פורחת אבל עיתוני הכלכלה המודפסים הרבה פחות. עובדי שני עיתוני הכלכלה הבכירים 'דה-מרקר' ו'גלובס' חשים שתנאי העסקתם הפכו לבעייתיים והם מבקשים להכריז על סכסוכי עבודה.

ועד עובדי הארץ דה מרקר ביקש להכריז על סכסוך עבודה בעקבות הכרזות ההנהלה כי בכוונתה לקדם שינוי ארגוני שמשמעותו פגיעה בתנאי עובדים ופיטורים. במייל שיצא לעובדים כותבים חברי הוועד: "לאור אי הוודאות הנמשכת זמן רב, ועקב הכרזות חוזרות ונשנות של ההנהלה על כוונתם לקדם שינוי ארגוני שיוביל לפגיעה בתנאי ההעסקה של עובדים ופיטורים נרחבים בשתי המערכות, הגשנו לארגון העיתונאים המייצג אותנו בקשה להכריז על סכסוך עבודה.

"הארגון צפוי לאשר את הבקשה ביום ראשון. מרגע ההכרזה על סכסוך עבודה אנו נכנסים לתקופת צינון של 14 ימים בטרם נקיטה בצעדים ארגוניים במידה ואלה אכן יידרשו. אנו תקווה כי בתקופת הצינון תשכיל ההנהלה לשבת עמנו, לחשוף את תכניותיה ולשמוע את עמדת העובדים. להזכירכם, כל שינוי בתנאי העסקתנו דורש התייעצות עם חברי הוועד. בברכה ובהצלחה, ועד עתונאי הארץ דה מרקר".

במקביל, גם ועד עובדי העיתון גלובס ביקש להכריז על סכסוך עבודה על רקע איושים במערכת, מבלי שמולאה החובה לפרסמם קודם לכן בקרב חברי המערכת. במייל שנשלח לעובדים הבוקר כותבים עובדי גלובס: "בוקר טוב, בימים האחרונים פנינו ליובל סיגלר, בבקשה לקבל מידע לגבי שינויים הצפויים בתנאי עבודתם של חברי המערכת: הפסקת תשלום על הנחיית פאנלים (הנחיה שכבר יצאה לפועל), ואפשרות הפסקת תשלום על כתיבה לחלקים שונים בעיתון (זאת בעקבות התבטאויות שונות).

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

"מעבר לכך, אתמול התבשרה מחלקת הגרפיקה, כי עבודתה של מחלקת סריקה (סולי,יפה ואילן), תיפול על כתפיה, וזאת בעקבות פרישת כל אנשי המחלקה. מנגד, נמסר כי עבודת הגרפיקה בשעות הערב, לאתר, תיפול על כתפי כתבי האתר. כל בקשותינו לקבל מידע מהימן, לא זכו לתשובה עניינית, וכל שנענינו היה בנוסח: הפסיקו להפיץ 'פייק ניוז'.

"התראתנו, כי בוצעו באחרונה איושים במערכת, מבלי שמולאה החובה לפרסמם קודם לכן בקרב חברי המערכת, לא זכתה למענה ענייני. על רקע כל זאת, פנינו לארגון העיתונאים בבקשה להכריז על סכסוך עבודה בגלובס. מזכירות הארגון תתכנס היום או לכל המאוחר ביום א' הקרוב בכדי לדון ולאשר הסכסוך".

גם ועד העובדים של גלובס מקווה שההנהלה תתעשת. "אנו תקווה כי בתקופה זו ההנהלה תתעשת ותזכור כי כל שינוי בתנאי עבודתם של חברי  המערכת, דורש היוועצות עם הוועד", נכתב בהודעת הוועד.

כתיבת תגובה