עובדי החברות בקבוצת 'אפקון' החלו להתאגד בהסתדרות

לאחר פעילות "מתחת לרדאר", החלה הבוקר פעילות גלויה של ועדי הפעולה בשתי החברות הגדולות ביותר בקבוצת אפקון שנסחרת לפי שווי שוק של 645 מיליון שקל. העובדים דורשים "סביבה מתגמלת יותר". בקיצור, עוד כסף

שלמה שמלצר ז"ל. מייסד קבוצת שלמה. צילום: יוסי זמיר / פלאש 90

בתום מהלך שתוכנן בשבועות האחרונים, הבוקר (ג) החל השלב הגלוי של התארגנות העובדים בשתי החברות הגדולות מקבוצת 'אפקון אחזקות'. בהסתדרות אומרים כי התארגנות העובדים נובעת מרצונם לחזק את ביטחונם התעסוקתי ולהסדיר את תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי.

עובדי החברות אפקון בקרה ואוטומציה, ואפקון התקנות ושירותים, מקיימים הבוקר אסיפות הסברה ומפעילים דוכנים שהוצבו בין היתר במטה החברה באזור התעשייה סגולה בפתח תקווה. מובילי ההתאגדויות משקיעים מאמצים רבים על מנת להשלים את מהלך ההתארגנות כבר בימים הקרובים.

אפקון אחזקות נוסדה לפני כשבעים שנה. לפני יותר מעשור נרכשה החברה על ידי שלמה שמלצר ז"ל, בעליה של קבוצת שלמה שכוללת בין היתר, גם את קבוצת הרכב שלמה סיקסט, שלמה ביטוח, מספנות ישראל, תדיראן טלקום ועוד.

אפקון החזקות, המציעה מגוון פתרונות ומוצרים בתחומי התשתיות והטכנולוגיה בארץ ובעולם, נסחרת בבורסת תל-אביב לפי שווי שוק של כ-645 מיליון שקל. הדו"חות הכספיים של אפקון לרבעון הראשון של השנה הצביעו על עלייה משמעותית בהכנסות החברה.

בהסתדרות מציינים כי החברות שבהן כבר החל תהליך ההתארגנות הגלוי הן החברות הגדולות בקבוצה והן מקיפות כ-900 עובדים. הראשונה היא חברת אפקון בקרה ואוטומציה בע"מ, בניהולו של ציון רובין, המספקת מערכות בקרה, גלוי אש וביטחון לתעשייה. והשנייה היא חברת אפקון התקנות ושירותים בע"מ, בניהולו של ספיר גורן. חברה זו מובילה פרויקטים הנדסיים מורכבים במגזר הציבורי והביטחוני.

מוועד הפעולה של אפקון בקרה ואוטומציה נמסר: "אנו נרגשים להיות חלק ממהלך שמביא את העובדים לקדמת הבמה, ורואים בהתאגדות צעד חשוב בהתפתחות העובדים כגורמים השותפים להצלחת החברה. אנו מקווים כי התהליך יעצים את הדיאלוג בין העובדים לבין ההנהלה, וכי כל ההסכמות בין הצדדים יעוגנו בהסכם קיבוצי".

מוועד הפעולה של אפקון התקנות ושירותים, נמסר כי "הבחירה לממש את זכות ההתאגדות נובעת מהרצון הטבעי לשפר את תנאי ההעסקה ולהבטיח את מקומם של העובדים בכל הליך קבלת החלטות שנוגע לעתידם. אנו קוראים לכל חברינו להצטרף ולהיות שותפים ליצירת סביבה מתגמלת יותר, תוך חיזוק החברה וערכיה".

 

כתיבת תגובה