עובדי המגזר הממשלתי השתכרו שקל אחד פחות מהשכר הממוצע

באפריל עלה השכר הממוצע במשק בכ-2.5% בחישוב שנתי ועמד על 9,767 שקלים ברוטו. מספר השכירים במשק עלה בכאחוז. כ-1.169 מיליון שכירים משתכרים מעל השכר הממוצע, כל היתר – מתחתיו

תלוש משכורת. אילוסטרציה | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ה) את נתוני השכר הממוצע במשק נכון לחודש אפריל האחרון. השכר הממוצע עמד באפריל על 9,767 שקל ברוטו. מספר השכירים במשק עמד על 3.429 מיליון, עלייה של כאחוז בחודשים פברואר-אפריל.

בחודשים אלה עלה השכר הממוצע ב-2.5% בחישוב שנתי, זאת בהמשך לעלייה של 3.5% בחישוב שנתי בחודשים נובמבר-ינואר. בלמ"ס אומרים כי הנתונים מסתמכים על עיבוד ראשוני של מדגם דיווחי המעסיקים למוסד לביטוח לאומי באמצעות טופס 102 וגם על "מקורות מנהליים אחרים".

עוד עולה מהנתונים כי מתוך כלל השכירים במשק, 34.1% שהם 1.169 מיליון שכירים, מועסקים בענפים כלכליים בהם השכר הממוצע גבוה מהשכר הממוצע בכלל המשק. היתר, 65.9% שהם 2.261 מיליון עובדים, מועסקים בענפים בהם השכר הממוצע נמוך מהשכר הממוצע במשק.

מספר המשרות בענף השירותים הפיננסיים ושירותי הביטוח ירד בפברואר-אפריל ב-1.6% בחישוב שנתי. זאת לעומת עלייה של 0.5% בחודשים נובמבר-ינואר.

ומסתבר שכדאי להיות מהנדס, שכן שכרם של העובדים בענפי השירותים המקצועיים, המדעיים והטכניים עלה בחודשים אלה ב-7.2% בחישוב שנתי. זאת בהמשך לעלייה של 7.4% בחודשים נובמבר-ינואר. בענף החקלאות נרשמה בחודשים אלה ירידה של 0.9% בשכר הממוצע לעומת עלייה של 3.5% בחודשים נובמבר-ינואר.

וכמה עובדים במגזר הממשלתי? בחודשים שנבדקו היו במגזר הממשלתי כ-642 אלף עובדים שהשתכרו בממוצע 9,776 שקלים. שקל פחות מהשכר הממוצע במשק.

כתיבת תגובה