עוד התייקרות: 'ברמן' מעלה את מחיר הלחם ב-8%

גל ההתייקרויות אינו פוסק: החל מה-16 לחודש, יתייקרו מוצרי מאפיית ברמן בכשמונה אחוזים | "בארבעת החודשים האחרונים בלבד, בעיקר לאור המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, מחירי החיטה והקמח התייקרו בשיעור חד של למעלה מארבעים אחוזים, ולנוכח זאת המאפיה הגיעה להחלטה כי אין עוד מנוס מצמצום ההנחות ללקוחותיה", מסרה המאפיה

מדפי לחם בסופרמרקט | צילום אילוסטרציה: אורל כהן, פלאש 90

מאפיית ברמן, השניה בגודלה בישראל הודיעה היום על ייקור של מחירי המכירה של כלל תוצרי הלחם והמאפים בשיעור כולל של שמונה אחוזים. הייקור ייכנס לתוקפו ב-16 לחודש הנוכחי. לצד זאת, הודיעה המאפיה על ביטול הנחות שניתנו בעבר למוצרים שבפיקוח.

"בחודשים האחרונים, ואף לפני כן, חלה עלייה משמעותית מאד בתשומות הייצור והאספקה ובעלויות חומרי הגלם, לרבות שמרים, סוכר, מלח, גלוטן, משפרי אפיה ושמן, וכן באריזות, אנרגיה (גז, דלק וחשמל), הובלות ועוד. מאפיית ברמן אינה יכולה עוד להמשיך ולספוג את ההתייקרויות האלו, כאשר רק בארבעת החודשים האחרונים החיטה והקמח התייקרו בשיעור חד של למעלה מ-40 אחוז", נכתב במכתב שנשלח ללקוחות המאפיה.

"לנוכח אלה, ועל מנת שנוכל להמשיך ולספק באופן סדיר ותקין את מוצרינו לכלל השוק, כפי שעשינו במשך עשרות שנים, אנו נאלצים לעדכן את מחירי המכירה לכלל לקוחותינו.

בנוסף, הודיע המכתב, כי  "מאפיית ברמן מבטלת בזאת את כל ההנחות המסחריות והאחרות שניתנו עבור אספקת המוצרים שבפיקוח. מחירי המכירה של קבוצות מוצרים אלו יימכרו במחיר הנקוב ע"פ צו המחירים הרשמי. כמו כן יעודכנו מחירי המוצרים המיוחדים שאינם בפיקוח, ומחירם יעלה בשיעור ממוצע של כ-8%".

ממאפיית ברמן נמסר הבוקר כי "לאור הזינוק החד בעלויות הייצור, האספקה, חומרי הגלם, ההובלה, האריזות ועוד, הודיעה המאפיה בימים האחרונים לכלל לקוחותיה על צעד בלתי נמנע של צמצום ההנחות הניתנות ללקוחותיה השונים המוכרים את מוצרי ברמן שבפיקוח. לנוכח הזינוק החד, הבהירה מאפית ברמן שאין ביכולתה להמשיך ולשאת התייקרויות אלו. יודגש כי מאפיית ברמן תמשיך למכור ללקוחותיה את המוצרים שבפיקוח בהתאם למחיר הנקוב בצו המחירים הרשמי, בעוד שהמחיר הסופי לצרכן נקבע אף הוא ע"י הרשתות הקמעונאיות ע"פ המוגדר והמותר להן בצו המחירים.

 

"נציין כי בארבעת החודשים האחרונים בלבד, בעיקר לאור המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, מחירי החיטה והקמח התייקרו בשיעור חד של למעלה מארבעים אחוזים, ולנוכח זאת המאפיה הגיעה להחלטה כי אין עוד מנוס מצמצום ההנחות ללקוחותיה".

כתיבת תגובה