עוד עלייה בשוק הסלולר: גולן טלקום והוט מובייל מתייקרות

הוט מובייל וגולן טלקום מעלות מחירים: יבוטלו חבילות ה-29.90 • אתמול נותקו אלפי לקוחות 'גולן טלקום' מהרשת לתקלה שארכה מספר שעות

מוקד שירות של HOT מובייל

אחרי שאתמול נותקו אלפי לקוחות 'גולן טלקום' מהרשת, זה הזמן לעקוב אחר מחירי החבילות בחברה שנחשבה אטרקטיבית במיוחד – עד שהבעלות עליה עברה ל'אלקטרה צריכה' כשנקלעה לקשיים.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

מתברר שהרווחיות הנשחקת של מפעילות הסלולר, מותירות מאחוריהן שובל של לקוחות שחתמו על עסקות טובות, אך הלקוחות החדשים – יזדקקו לשלם את מחיר התחרות ואי הרווחיות המוצהרת. כזכור, הסיבה להעלאת המחירים ברורה. משרד התקשורת הצביע זה מכבר על בעיה מובנית בשוק הסלולר: אין השקעה בתשתיות לשיפור השיחות, הקליטה והעברת הממסרים בין האנטנות, משום שהרווחיות של המפעילות נשחקת והולכת. לכן, ההנחה היא כי המחירים עולים עתה, כדי לאפשר להקצות כספים לתחזוק תשתיות – כמו גם לתחזוק של מניות החברות לצד פרסום הדוחות הכספיים של חברות הסלולר הנסחרות בבורסה.

ל'גולן טלקום' שתבטל את החבילות ב-29.90 לחודש, מצטרפת גם הוט מובייל, שחוברות לפרטנר ולסלקום שהודיעו ראשונות על המהלך.

הוט מוביל וגולן טלקום מציעות עתה חבילות יקרות יותר במקום החבילות שבוטלו, כאשר לפי דיווח של מירב קריסטל ב-YNET, גולן טלקום, העלתה מחירים ב-8 שקלים לחודש: מ-29.90 שקל ל-37 שקל, כאשר החבילה החדשה מכילה נפח גלישה מוגדל של 60 ג'יגה, אבל האופציה לשלם פחות – בוטלה. במקביל, גם HOT מובייל ביטלה חבילה בנפח דומה והתייקרה ב-5 שקלים לחודש. כעת היא מוכרת חבילה של 50 ג'יגה ב-34.90 שקל לחודש, במקום חבילה של 30 גיגה ב-29.90 שקל לחודש.

HOT מובייל ייקרה גם את חבילת 100 ג'יגה גלישה מ-39.90 שקל ל-44.90 שקל לחודש. לגולן יש חבילת 100 ג'יגה גלישה ב-39 שקל לחודש, מחיר נמוך לנפח גלישה זה, אך יש אותיות קטנות: המחיר קבוע לשנתיים, כשלאחר מכן יזנק ל-98 שקל לחודש. מעבר לכך, גולן ידרשו תשלום של 19 שקל על סים, ודמי חיבור בסך 30 שקל.

כזכור, מנכ"ל רמי לוי תקשורת הצהיר בתגובה ל'ביזנעס' לפני מספר שבועות כי בתקופה הקרובה לא צפויה עליית מחירים. זו תהיה כמעט החברה היחידה שתשמור על מחיר החבילות הזולות על כנו – לעת עתה.

'הוט מובייל' לא מסרה הודעה או תגובה לתקשורת על המהלך, ואילו בתגובת 'גולן טלקום' נאמר: "גולן טלקום התאימה את נפח הגלישה בהתאם לדרישות הלקוחות ועדין שומרת על הצעת המחיר המשתלמת ביותר כך שהלקוח מקבל יותר נפח גלישה, באותו איכות קו סלולרי במחיר הכי משתלם בשוק".

כתיבת תגובה