עזיבה מפתיעה: שולם לפידות עוזב את אדוארדו אלשטיין

שולם לפידות, מנכ"ל החברות אי.די.בי ודסק"ש שבבעלות איש העסקים אדוארדו אלשטיין הודיע על סיום תפקידו • המועד המדויק לפרישה של לפידות, ששימש כיד ימינו של אלשטיין והגיע איתו מארגנטינה – יסוכם בהמשך

שולם לפידות עם אדוארדו אלשטיין | צילום: רוני שוטצר, פלאש 90

הודעה דרמטית של קבוצת אי.די.בי ושל דסק"ש אתמול דיווחה על רצונו של מנכ"ל שתי החברות, שולם לפידות, לפרוש מתפקידו הבכיר. זו היא מכה לקבוצה, שעתידה הפיננסי לוט בערפל בימים אלה.

לפידות בן ה-39 התמנה לתפקיד ב-2016, ותואר כצעיר מבריק ומבטיח אך חסר כל השכלה אקדמית ופיננסית. ייחוסו התסכם בכך שאביו היה שותף עסקי של אדוארדו אלשטיין בארגנטינה.

ההודעה של לפידות לדירקטוריון קבוצת אי.די.בי ודסק"ש שנחשבות לשתי חברות נפרדות, אך בעלי התפקידים הבכירים בהן חופפים, נמסרה אתמול (ד). על מועד סיום התפקיד המדויק ידווח בנפרד.

לפי דיווח ב'גלובס', אי.די.בי נמצאת כיום במצב פיננסי מורכב, ורואי החשבון שלה אף מזהירים בחודשים האחרונים מפני חוסר ודאות בנוגע ליכולתה לפרוע את חובותיה החל משנת 2021, לאור ההידלדלות הצפויה של נכסיה. כמו כן דיווח 'גלובס' כי במקביל, מתקשה החברה בשנה האחרונה להוציא אל הפועל את מכירת החברה הנכדה, ישראייר, ובשוק ההון אף נפוצו בחודשים האחרונים שמועות לגבי מתיחות ביחסים בין לפידות לבין חברים נוספים בקבוצת אלשטיין על רקע המצב הבעייתי.

ואילו 'דה מרקר' דיווח כי למרות ההודעה המפתיעה, בקבוצת אי.די.בי-דסק"ש לא הייתה כל פליאה בנושא. העיתון אף ציטט מקורב לחברה שהסביר, כי "מפתיע שהוא התפטר עכשיו, חשבנו שזה ייקח יותר זמן. כנראה הוא כבר לא מצא את מקומו בקבוצה והחליט לחפש דברים אחרים".

 

אך עם זאת, לדברי המקורב שציטט 'דה מרקר', "כבר תקופה ארוכה היו הימורים בקבוצה – מתי הוא יבצע את הצעד שייראה לאנשים מהצד כצעד לא ברור – ויתור על תפקיד חלומי. אך לפידות הבין כי הוא מעוניין לנהל ובפועל הוא לא יכול לעשות זאת כאשר הוא יושב על כס המנכ"ל באי.די.בי, שכן אדוארדו אלשטיין נותן את הטון ומחליט הכל. מהצד זה נראה תפקיד חשוב, אבל כנראה הוא החליט שכעת הוא יכול להשיג לעצמו תפקיד יותר טוב".

לשאלת 'דה מרקר' אם המהלך קשור למצבה המאתגר של אי.די.בי, שעשויה בקרוב להידרדר להסדר נוסף, השיב המקורב: "מדובר בהשקעה מטורפת שאף אחד לא הבין אותה מההתחלה, לכן לא נראה כי זה תלוי במצב הקבוצה".

כתיבת תגובה