עיצומים אמריקאים נוספים על 'וואווי' הסינית

מלחמת הסחר של ארה"ב וסין עולה שלב: הפעם, נמצאת ענקית התוכנה הסינית 'וואווי' על הכוונת • מה יהיו ההשלכות של הצעד כלפי ארה"ב והאם אנו נושפע מכך? • כל הפרטים

פאבלט של 'וואווי' | צילומסך מתוך אתר Huawei

מלחמת הסחר של סין וארצות הברית עולה שלב נוסף: היום (חמישי) מפרסם ה"וול סטריט ג'ורנל" כי משרד המסחר האמריקאי לא יאפשר מעתה לחברת בת של 'וואווי' הסינית לייצא את מוצריה, בשל "חששות הנוגעים לבטחון הלאומי של ארה"ב".

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

חברת הבת נקראת Futurewei Technologies (משחק מילים על הביטוי "טכנולוגיה עתידית" בשילוב ההברה האחרונה מ"וואווי") והיא עוסקת במו"פ בעמק הסיליקון בארה"ב. למעשה, כבר בחודש יוני הגיע המכתב ממסדר המסחר האמריקאי, על כך שהמשרד לא יחדש את רישיון הייצוא של החברה, כאמור בשל חששות הנוגעים לביטחון הלאומי של ארה"ב.

כזכור, לפני כחודש נעצרה בקנדה סמנכ"לית הכספים של וואווי, לאחר שמשרד המשפטים האמריקאי טען שהסמנכ"לית קיימה קשרים עסקיים עם איראן בניגוד לעיצומים שהטילו עליהם האמריקאים. היא עצמה שוחררה כמה ימים לאחר מכן, כנראה כמחווה של רצון טוב מצד האמריקאים כלפי הסינים.

בכך לא תמו עלילות וואווי והאמריקאים. זמן קצר לאחר שפורסם כי הסינים הצליחו להאזין לכאורה לאחד ממכשירי האייפון של טראמפ, התפרסמה תגובה עוקצנית במיוחד של הסינים שהמליצו לנשיא האמריקאי לעבור למכשיר מתוצרת וואווי, "הוואווי ידוע כמכשיר מוגן במיוחד, ולא ניתן לפרוץ אליו מרחוק". אמרו הסינים בתגובה.

למעשה, ארה"ב הוציאה אזהרה לכל בנות בריתה, וישראל בתוכן, שלא להשתמש בציוד ובטכנולוגיות של וואווי וחברות אחרות שגם הן סיניות. סביר להניח שלא נראה את הסמארטפונים הסיניים נעלמים בקרוב מהמדפים, אלא אם יקרה מאורע יוצא דופן שיגרור אחריו מצב בלתי הפיך. אך כל עוד זה לא קרה, סביר להניח שההשפעות שנראה יהיו בעיקר עקיפות, דוגמת ירידת שער הדולר ועליית השקל, או תזוזות שונות במדדים בבורסה.

השפעות נוספות שנראה, יכולות לבא דווקא מכיוונן של חברות אחרות, דוגמת חברת אפל שסופגת הפסדים כבדים בשוק הסיני עקב מלחמת הסחר בין מדינת המוצא שלה לבין סין. הדבר השפיע על ייצור האייפונים הכולל של 2019 וסביר להניח שבנושא הזה, ההשפעה תגיע גם אלינו.

וואווי ניסתה לערער על ההחלטה של משרד המסחר האמריקאי אך ללא הצלחה. נכון לעכשיו, החברה לא יכולה להעביר מידע, נתונים ותכנות שפותחו במרכז המו"פ שלה השוכן בעמק הסיליקון בארה"ב.

כתיבת תגובה