מבחן רכב שברולט טרארוורס החדשה, המשפחתי המושלם?

כי המחיר של הטראוורס גם בגירסתו הבכירה הוא לא ממש בשמיים, לעומת זאת לפי החוויה שעברה על מנדי ריזל כשיצא איתו למסע נראה שמחיר הדלק הוא פרמטר סביר

שברולט טראוורס

כמעט מידי שבוע אני עולה על כלי-רכב חדש, כך שהריגוש הופך קהה עם הזמן. אבל מידי פעם, אני נשאר עם תחושה של עודוזה קרה לי הפעם, לראשונה זה תקופה, כשלקחתי למבחן את שברולט טראוורס החדש למבחן.

הוא ענק, הוא מרשים, הוא מאובזר, הוא נוח ומרווח והוא עם מנוע מרטיט. וואו, כמה "וואו"ים שמעתי כשהסתובבתי איתו בכפר חב"ד, בבני-ברק ובשדרות. הדור הקודם היה אהוב; הדור החדש עושה הכול הרבה יותר טוב. כמעט שבוע אחרי שהחזרתי את המכונית הזו לבית  UMI בלוד, חשבתי עליה, יום אחרי יום.

כן, סביר להניח שתאמרו ששברולט טראוורס הוא רכב שתיין. אז א' – יש פה 9 (!) הילוכים, שמסייעים בחסכון בדלק, משום שהמנוע אמור להתאמץ פחות; וב' – גם אם זו לא מכונית היברידית – הרי כל כלי רכב בגודל הזה, אוהב דלק.

נראות ונוחות – אמריקה

חיצונית, עיניכם הרואות בתמונות, זו מכונית מרשימה מאוד – בטח שביחס למובילי שבעה או שמונה נוסעים אחרות – אך פנים המכונית מאופק בעיצובו. המכונית שקיבלנו לנסיעה היא הגרסה הבכירה מתוך 4 רמות גימור:  Premier עם הנעה כפולה. השינוי העיקרי בין 2 רמות האבזור הגבוהות לנמוכות מגיע לידי ביטוי במושב אחד. אחד, אבל חשוב: ב-2 הגרסאות הזולות יותר תקבלו 8 מושבי בד; בבכירות יותר מדובר ב-7 מושבי עור. בניגוד למיני-וואן רגיל, הספסל ל-3 נוסעים הוצב במושב האחורי, ולא במושב האמצעי. בנוסף, בשורה השנייה תיהנו מ-2 מושבים נפרדים, עם ידיות ומרווח נאה מאוד ביניהם, שמשמש כפרוזדור צר. בנינו: אם תרצו לנסוע לטיול או תתקעו איפשהו – אפשר גם לנוח שם, במרווח הענק שבין גב המושבים הקדמיים למושבים האחוריים ובחלל שקיים בין שני המושבים באמצע.

מבחינה חיצונית, האבזור בין הרמות הנמוכות לגבוהות בא לידי ביטוי בחישוקי מגנזיום 20 במקום 19 אינטש ובצמד האגזוזים – מלבניים במקום עגולים. בתוך תא הנוסעים, מלבד ההבדל בין כמות המושבים והחיפוי שלהם (בד או עור), ההבדלים מתבטאים בעיקר באבזור ובבטיחות ופחות במושבים.

נסיים את פרק המושבים: הם מרווחים, נוחים, עם כסא חשמלי כמובן לנהג וליושב לצידו – כולל אוורור למושבים הקדמיים וחימום למושבים בשורה השנייה; מהבחינה הזו, המכונית הזו מקבלת את הציון הטוב ביותר. הסעת 7 או 8 נוסעים עם מרווח פנים מעולה ונוחות נסיעה, היא אחד הדברים החשובים ביותר בבחירת רכב, ולטראוורס הזו יש את זה בגדול. המרווח לא מפחית מתא מטען גדוללל בקוטר  651 ליטר.

נתונים טכניים – גם אמריקה

שברולט טראוורס החדש מצויד במנוע בנזין V6 , בנפח 3,600 ליטר ו-310 כ"ס. זה מנוע מרגש, חזק, שהצליל האמריקני שלו ממכר. אל המנוע הזה, כפי שנכתב לעיל, משודכת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 9 יחסי העברה. זה עדיין נחשב לנדיר בעולם הרכב, בטח במחיר כזה. אממה, ההילוכים לא עברו בצורה חלקה והמנוע כמו נחנק לעיתים בלחיצה חזקה על הגז. ייתכן שהבעיה הזו הייתה במכונית הספציפית שעליה נסעתי.

בגרסה הבכירה שבה נהגתי יש גם אפשרות ל-4X4. זה לא באמת שמיש בשטח קשה ואפילו לא בינוני – גם מפני שמרווח הגחון עומד על 18 ס"מ, גם מפני שאין מגן גחון וגם בגלל ה"בטן" הארוכה של המכונית הזו. יחד עם זאת, יותר מנחמד לרדת עם המכונית הזו אל שבילי שמעבר לכביש.

מבחינת אבזור בטיחות אקטיבי, תוכלו לפגוש כאן התראת  שטח מת, התראה על שמירת מרחק, התראת התנגשות קדמית, בלימה אוטונומית במהירות עירונית, זיהוי הולכי רגל ועוד. יש כאן גם התראת סטייה מנתיב לצד תיקון סטייה מנתיב.

אבזור בשפע, צריכת הדלק גם…

מבחינת אבזור: מערכת מולטימדיה מקורית MyLink, דוברת עברית ומהנה לתפעול, עם תמיכה ב-Apple CarPlay, תמיכה ב-Android Auto. כן, כולל 'ווייז'. אגב, בלחיצת כפתור, מסך המגע הזה מתרומם וחושף אחריו כעין תא סתרים. בשברולט טוענים שיש גם אפשרות לנעול את התא בעזרת קוד; סוג של כספת ניידת.

נקסט: יש פה מערכת שמע 6 רמקולים, לא פחות מ-7 USB. 10 מתקנים לכוסות. בקרת אקלים מפוצלת 3 אזורים; פתחי אוורור גם מאחור, בגג הרכב; מפתח חכם הכולל גם התנעה ללא מפתח – זה נחמד אם תרצו להפעיל את המזגן לפני שאתם נכנסים לאוטו. אפרופו פתיחת המכונית: את תא המטען תוכלו לפתוח באמצעות הסטת הרגל אל מתחת לדלת תא המטען. וכדי שלא "תרקדו" על רגל אחת תוך כדי ניסיון לפתוח עם הרגל השנייה את התא, תקבלו על הכביש סימן מואר של שברולט, כדי לדעת על אודות המיקום המדויק עבור הפתיחה בצורה זו. יש במכונית גם גג נפתח, חלונות צד כהים, חימום להגה ומשטח טעינה אלחוטית לטלפון נייד למכשירים תואמים.

צריכת הדלק במבחן עמדה על ליטר דלק אחד לכל 6.5 קילומטרים של נסיעה משולבת ומהנה.

מבחינת שקלול הנתונים – המנוע, המרווח, הנוחות, האבזור, הבטיחות, הנוכחות – ובהתחשב במחיר, זו אחלה עסקה לכאורה. צריכת הדלק עומדת לרועץ לרכב הזה. השאלה על מה תוותרו בתמורה למכונית אחרת.

האם גרסת הכניסה של שברולט טראוורס, עם 8 מושבים ובמחיר נמוך בכ-70 אלף מהגרסה היוקרתית הזו גם שווה? כשנקבל את המכונית הזו משברולט, אינשאללה בקרוב, נדע לעדכן אתכם.

נתונים:

מחיר: 329,900 לגרסה הנבחנת (249,900 לרמת גימור –LS)

מנוע: V6, נפח 3.6 סמ"ק ו-310 כוחות סוס

מומנט: 36.7 קג"מ ב- 2,800 סל"ד

בסיס גלגלים:  3,071 מ"מ

נפח תא מטען:  651 ליטר

צריכת דלק: 1 ל-6.5

7 כריות אוויר

דרגת זיהום אוויר: 15

כתיבת תגובה