עקב דיווחים על מחלת הפקחים – ממחר: צפי למחסור בעופות טריים

בעקבות דיווחים על מחלה של עשרות פקחים וטרינריים: צפי למחסור בעופות מיום שני הקרוב | היקף הפקחים שדיווחו על מחלה גבוה פי 9 מהממוצע בתקופה זו | בתגובה הנהלת התאגיד לפיקוח וטרינרי פנתה לעובדים בקריאה "להפסיק את מפגני הכח הציניים הגורמים לפגיעה מיותרת במשק ובציבור ולחזור לשיח הבונה במטרה לסכם ולחתום בהקדם על הסכם עבודה קיבוצי"

עופות טריים | צילום: bitt24, שטארסטוק

למעלה מ-45 פקחים וטרינריים המועסקים באמצעות התאגיד לפיקוח וטרינרי דיווחו על מחלה שתמנע מהם להגיע למשחטות מחר. יצויין כי נכון לאמש (מוצ"ש, 18:30) מדובר בדיווחים הגבוהים פי 9 מהממוצע. כתוצאה מכך משחטות בכל רחבי הארץ, לא יוכלו לתפקד וצפוי מחסור חריף בעוף טרי, כבר מיום שני הקרוב. הדיווח על מחלת הפקחים באה על רקע מו"מ קיבוצי שנועד להסדיר את תנאי עבודתם. מו"מ הנמצא בשלבים מתקדמים. 

התאגיד לפיקוח וטרינרי החל פעולתו בחודש מרץ 2020 מכח החוק, וזאת במסגרת רפורמה מקיפה בתחום המזון בישראל ומתוך מטרה לייצר סטנדרט גבוה, אחיד ובלתי תלוי של פיקוח וטרינרי אובייקטיבי על כל המוצרים מן החי הנצרכים בישראל. ללא הפיקוח מפעלי הבשר אינם רשאים להמשיך בפעילות.

כחלק מאסדרת הפעילות, בחודשים האחרונים מתקיים מו"מ בין הנהלת התאגיד, משרד האוצר, נציגות העובדים והסתדרות העובדים הכללית החדשה להסדיר את תנאי העסקתם של כלל הרופאים הווטרינרים והפקחים המועסקים במסגרתו, אף שחלקם כבר כפופים להסכמים קיבוציים עמם עברו לתאגיד. המו"מ נמצא בשלבים מתקדמים, כאשר הצדדים כבר  הגיעו להסכמות עקרוניות והחליפו ביניהם טיוטות של ההסכם הקיבוצי. ואולם, במפתיע ובחוסר תום לב בוטה וטרם מוצה המו"מ, ההסתדרות עיכבה את המשך המגעים ואף "פוצצה" ישיבת מו"מ.  במקביל, הפקחים החלו לנקוט בצעדים ארגוניים פראיים. 

בהעדר פיקוח אין אפשרות להפעיל את המשחטות ולא ניתן יהיה לספק לציבור מזון מן החי ובכלל זה מוצרי עוף טרי. 

בתגובה פנתה הנהלת התאגיד לעובדים: "בשבוע האחרון היינו עדים לשיעור תחלואה חריג ולא סביר בשיעור ניכר משמעותית מעל התחלואה הממוצעת לתקופה זו של השנה. כידוע, אנו משקיעים תשומות ומשאבים רבים לצורך חתימת הסכם קיבוצי. אנו מצויים ערב חתימה על הסכם קיבוצי והתזמון של העלייה בתחלואה נראה בלתי סביר, פוגע בפעילות התאגיד וגורם לנזקים. אנו מצפים מכל אחד ואחת מכם להתנהלות אחראית ומקצועית ולאי פגיעה בעבודה השוטפת. ככל שהתחלואה תמשך ותגבר, התאגיד ישקול את צעדיו ויבחן שימוש בכלים העומדים לרשותו, כל זאת על מנת שלא לפגוע בפעילות החיונית שלו בשמירה על בריאות הציבור".

מהתאגיד לפיקוח לפיקוח וטרינרי נמסר: התאגיד הוקם במסגרת רפורמה כוללת ובמטרה לאסדר את הפיקוח הווטרינרי בישראל על מזון מן החי. בין היתר, באחריות התאגיד לדאוג להסדרת תנאי העסקתם של כלל הרופאים הווטרינרים והפקחים המועסקים במסגרתו, אף שחלקם כבר כפופים להסכמים קיבוציים עמם עברו לתאגיד. לשם כך, הנהלת התאגיד והארגון היציג שוקדים על הגעה  להסכם קיבוצי  שיסדיר את תנאי ההעסקה לטובת העובדים, מפעלי הבשר והצרכנים. 

"לצערנו, רגע לפני החתימה על ההסכם וכמפגן של כח, ההסתדרות והוועד החליטו לפתוח בשביתה פראית במסווה של "מחלת עובדים", במסגרתה עשרות עובדים הודיעו שלא יגיעו לעבודה. זאת  תוך פגיעה מכוונת בציבור בישראל, במשחטות ובעובדים עצמם. אנו קוראים לכולם  להתעשת, להפסיק את מפגני הכח הציניים הגורמים לפגיעה מיותרת במשק ובציבור ולחזור לשיח  הבונה במטרה  לסכם ולחתום בהקדם על הסכם עבודה קיבוצי".

תגובה אחת ל: "עקב דיווחים על מחלת הפקחים – ממחר: צפי למחסור בעופות טריים"

  1. אין רופא שאין לו תחליף ואין וטרינר שאין לו תחליף ,
    לכן אפשר להחליף , בדור חדש של וטרינרים

כתיבת תגובה