'פוליקום' נמכרה ל'מיטל' תמורת כ-2 מיליארד דולר. המנייה ירדה

העסקה בין 'פוליקום' האמריקאית ל'מיטל' הקנדית אמורה להיחתם בעוד מספר חודשים. בינתיים, מניותיהן של שתי החברות רשמו ירידה ביום האחרון של המסחר בשבוע שעבר. פוליקום תשמור על המותג שלה

משוחחים מרחוק. אילוסטרציה: Magnetic Mcc, שאטרסטוק

לפני שישה חודשים סגרה 'פוליקום' את מרכז הפיתוח שלה בישראל תוך שהיא מפטרת מאות עובדים. בסוף השבוע האחרון נמכרה החברה שעוסקת במערכות לניהול שיחות ועידה בווידאו (וידאו קונפרנס) תמורת 1.96 מיליארד דולר.

מי שרכש את החברה האמריקאית היא חברה מתחרה מקנדה בשם 'מיטל' העוסקת בשיחות קול על גבי תשתיות רשת (VoIP). כפי הנראה תיחתם העסקה בפועל בעוד מספר חודשים אך כבר עכשיו ניכרת השפעה על שווי מניותיהן של שתי החברות. מנייתה של מיטל צנחה ביום שישי האחרון בכעשרה אחוזים ואילו מניית פוליקום בשני אחוזים.

העידן הנוכחי בו קיימים פתרונות רבים לניהול שיחות וידאו, מעורר סימן שאלה לגבי ההיגיון שבעסקה, אך החברה הממוזגת לא תפגע במותג של פוליקום. היא תנוהל אמנם מקנדה, אך פוליקום תשמור על המותג שלה ותמשיך לפעול מקליפורניה.

החברה הממוזגת תעסיק קרוב ל-8,000 עובדים והיא עשויה להציג מכירות שנתיות של 2.5 מיליארד דולר בשנה. הרושם הוא שהחיבור בין שתי החברות ינסה לייצר מוצרים חדשים שיכולים להתמודד בשוק שמנהל שיחות ועידה חינם באמצעות תוכנות צ'ט או בעלות מינימאלית באמצעות הענן.

כתיבת תגובה