פחות רגולציה: הורחב הפטור ליבואני מוצרים אלחוטיים

הקלה ברגולציה על יבוא מוצרים אלחוטיים לישראל: שר התקשורת חתם אתמול על תקנות חדשות שיפטרו מוצרים רבים מהצורך לקבל את אישור המשרד • המהלך צפוי לעודד את הייבוא והתחרות בשוק מוצרים אלחוטיים, מסכים, צגים, שואבי אבק, טאבלטים, קוראי ספרים אלקטרוניים ועוד

טאבלט Samsung Galaxy Tab S | צילום: יח"צ

שר התקשורת, בנימין (בני) גנץ, חתם על תקנות הטלגרף האלחוטי (פטור מרישוי), התשפ"א-2021. התקנות החדשות מצמצמות את משפחות המוצרים שדורשות אישור ממשרד התקשורת לשם ייבואן המסחרי לישראל. הקלות אלו באו לאחר תקופה שבה ניתן הפטור ביבוא אישי, במטרה לבחון את הסיכון שבהכנסת משפחות המוצרים המדוברות למדינה ללא פיקוח.

מדובר בעדכון משמעותי ברגולציה, שיעודד את התחרות בשוק המוצרים האלחוטיים, מוצרי תקשורת וציוד "בית חכם", בכך שייבוא מסחרי של חלק מהציוד כאמור יהיה פטור מרישוי בדומה למשפחות מוצרים רבות נוספות, כמו ציוד היקפי למחשבים – צגים, מחשבים ניידים, טאבלטים, קוראי ספרים אלקטרוניים, שואבי אבק ועוד.

מהלך זה צפוי לצמצם את חסמי הכניסה לשוק שהקשו עד היום על יבואנים מקבילים, ולהוזיל את המחירים לצרכן. רבים ממוצרים אלה היו בפטור ליבוא אישי בלבד עד עתה, וכעת עם הקלת הרגולציה על יבוא מסחרי, צפוי שינוי לטובת הצרכן בשוק מוצרים אלה.

מהלך זה מצטרף למגמת עידוד הרגולציה שמוביל המשרד בשוק התקשורת, שנועדה להנמיך את חסמי הכניסה לשוק כדי להגביר את התחרות ולייצר מנועי צמיחה חדשים בתקופה בה המשק משווע לכך לאחר משבר הקורונה.

השר בנימין (בני) גנץ אמר עם אישור התקנות, כי "התקנות החדשות הן חלק מרכזי מפעילות המשרד בשנה החולפת, שיביאו להוזלת עלויות השירותים ומוצרים אלחוטיים בתחום התקשורת בישראל, ולקידום כניסתן של הטכנולוגיות המתקדמות והחדישות ביותר לשימוש בישראל, במטרה להציב את ישראל בחזית הקדמה עם המדינות המפותחות בעולם. הרפורמה בתקנות מקלה את הנטל הרגולטורי ומבטלת את הרגולציה על יבוא אישי ומסחרי של משפחות מוצרים אלחוטיים שונים, ותאיץ את ההתקדמות הטכנולוגית בתחומי ה-IoT ובכלל באופן משמעותי".

כתיבת תגובה