פיג'ו 508 GT: זה לא עוד רכב מנהלים

בידוד הוטל אמנם על כל המגיעים מצרפת, אבל התיירת הזו כבר ותיקה ורק עשתה אוברלוק, אז ריזל בדרכים הרשה לעצמו לבדוק אותה • עם ארבעה מצבי נהיגה שמנדי בחר – כמובן – את הספורטיבית שבהן, עם לוק מרשים שאינו מבייש את היוקרתיות ביותר ועם מחיר קצת גבוה, פיג'ו 508 TG נוהמת לביזנעסופ"ש

פיג'ו 508 GT מתכתבת עם הכלניות | צילום: מנדי ריזל

פיג'ו 508 עשתה כברת דרך ארוכה ולא רק בדרך מפריז לכאן, אלא מהדור הקודם ועד לדור הנוכחי. קפיצת דרך, שדגמים אחרים עושים בשניים שלושה שדרוגים, היא עשתה בבת אחת.

פיג'ו 508, שהגיעה לעולם לראשונה ב-2010, מפגינה הפעם שרירים גם בעיצוב, גם באבזור, גם במנוע – וגם במחיר. עם סמל האריה שלה בחזית, היא נכנסת לגוב האריות ומתגרה לא רק במתחרות בסגמנט דוגמת סקודה סופרב ומאזדה 6.

'המנהלים' של פיג'ו, הייתה תמיד מכונית יפה, אבל עכשיו היא כבר ממש מגזימה. אם הייתם שמים עליה סמל של אלפא או אאודי או יגואר, אני מניח שמרבית האנשים היו מאמינים.

508 בתצורתה החדשה, נמוכה יותר ב-6 ס"מ, עם צללית ספורטיבית, פרונט אגרסיבי, חלק אחורי מרשים מאוד, כאשר החלק העליון מסתיים בספוילר, עם צמד אגזוזים מאסיביים, חלונות כהים מאחור וחישוקי 19 אינטש. החלונות אינם מגיעים עם מעטפת של פח, כדי לייצר תחושת אחידות – מהצד – של הדלתות והחלונות.

מבחינת עיצוב חיצוני היא קיבלה ציון 10. שונה, נאה מאוד, ובצבע האדום מעניינת עוד יותר. אין ספק שהיא השתלבה היטב בכלניות הפורחות בעוטף עזה, בימים יפים ושקטים אלה.

ציון 10 בעיצוב

תא הנוסעים הדור ומלא באבזור. המושבים מחופים בד אלקנטרה, בשילוב עור נאפה. הדשבורד והקונסולה המרכזית משדרים יוקרה, שעדיין לא הגיעה לסגמנט המנהלים. עם זאת, נגיעה בהם העבירה מסר, כי הם טעונים שיפור מבחינת איכות. המושבים הקדמיים מגיעים לא רק עם חימום אלא גם עם עיסוי. לוח השעונים דיגיטלי, אך הייתי שמח לו היה גדול יותר. יש בו גם אופציה למפה ונווטן (שמופעל במערכת המולטימדיה), כדי שלא נצטרך להסיט את העיניים מההגה הספורטיבי הקטן והקטום למעלה ולמטה. הוא מתקשר נהדר.

מערכת המולטימדיה מקורית, 10", באנגלית. עם אפל קאר פליי ונווטן מובנה. ובמגזר לא כולם למדו ליב"ה. הייתי סולח, אלמלא נזכרתי שב-5008, שעשתה עלייה לפני 508 – וגם בדגמים אחרים – יש יופי של עברית. המערכת מוטה מעט לכיוון הנהג, כדי לסייע לו בתפעולה. מתחתיה כעין מקשי פסנתר, לטובת אוורור ומיזוג וחימום הכיסאות; אך את המעלות הטובות עליכם במערכת המיזוג, תבחרו באמצעות מערכת המולטימדיה הידידותית.

באבזור תמצאו, החל מחנייה אוטומטית ב-4 תצורות שונות, מצלמת 360, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב; עבור דרך 7 מצבים בלוח שעונים הדיגיטלי, 2 צבעים בתאורת אווירה וכלה בהנעה ללא מפתח, האנד-ברקס חשמלי, תאורת קבלת פנים ופתיחת ונעילת הדלת, באמצעות העברת היד על הידית. מהבחינה הזו, ה-508 מאובזרת בטופ של הטופ בקטגוריה. גם מערכת השמע איכותית, ברמה של אולפן.

המנוע,1.6 טורבו, משודך בגרסה שקיבלנו –GT  – ל-225 כוח סוס. הטוב הזה משודך לתיבה אוטומטית בת 8 הילוכים, שעיצובה מוסיף גם הוא לתחושת היוקרה במכונית. המנוע מגיע ב-4 אפשרויות תפעול – אקו, נורמל, קומפורט או ספורט.

בואו לא נהיה תמימים: פיג'ו 508 GT עם 225 כ"ס לא נועדה כדי שיסעו בה כאילו היא יונדאי איוניק. אז במקום לשנות את מצב המתלים ולקבל אותם רכים, שבולעים מהמורות כמו רכב צרפתי טוב, בחרתי במצב הספורט.

מולטימדיה רק עם ליב"ה

מטבע הדברים, ההילוכים היו בעלי יחס העברה ארוך יותר שגם השמיע נהמה. וכאן חלקו החכמים שישבו לצדי במכונית: אני סברתי שמדובר בנהמה בריאה, כיפית, ספורטיבית – ויש שסברו שהיא נשמעת כאילו המנוע מתאמץ מידי. בסופו של דבר נפסקה הלכה כמותי ברוב קולות. בכל זאת, נסעתי בה ביום הבחירות וגם בנוגע למחלוקת שאיימה לפלג את הציבור שנסע איתי ב-508, אפשרתי זכות בחירה דמוקרטית בשאלת המנוע ונקטתי בכלל שכל קול קובע.

אם ממש לא תאהבו את הרעש של המנוע – ואני מודה שלפעמים זה קצת הציק – פשוט תתפעלו את העברת ההילוכים ידנית, עם המנופים שמאחורי ההגה.

כאמור, המצב הספורטיבי בשילוב חתך צמיגים נמוך פוגם באיכות הנסיעה – אבל זה שווה.

בדקתי את היציבות ב'כביש הבר מצווה' – לא רחוק מקריית מלאכי – והמכונית נצמדה לאספלט גם בקטעים קשים ובמהירות לא נמוכה.

המושבים מקדימה מחבקים, ע"ע מכוניות ספורט לעמך. למרות הגובה הנמוך של תא הנוסעים, מהנדסי PSA השכילו להרכיב מוצר, שבו הראש לא ישתפשף בגג. אלא אם אתם גבוהים במיוחד מהממוצע.

מאחור תתקשו למצוא מקום ל-3 בוגרים. שניים ישבו שם ברווח, מ-2 הצדדים ובאמצע יישאר מקום לילד או למי שהתענה בה"ב והשיל ממשקלו. המושב האחורי נמצא בשיפוע.

מחבקים

תא המטען סביר בגודלו, עמוק וצר. הוא נפתח בהינף רגל – וגם החלון האחורי מתרומם אל-על עם דלת הבאגז' ואו על ידי לחיצה על כפתור בשלט הרכב. הדלת נסגרת, בין היתר, באמצעות מתג חשמלי.

צריכת הדלק עמדה על טיפ-טיפה מעל 10 ק"מ של נסיעה משולבת ומאומצת מאוד, לכל ליטר דלק.

זה רכב מגניב, בסגמנט המנהלים, אבל רק לכאלה שמבינים עניין ויודעים ליהנות מהחיים ולא הולכים אחר העדר. כבונוס גדול הם מקבלים גם עיצוב שיתפוס לשכנים את הצוואר.

המחיר, 238,345 כולל אגרת רישוי, לא זול. אבל על הנאה משלמים.

נתונים:

צריכת דלק: 10 ק"מ לליטר דלק | מנוע: 1.6 טורבו עם 225 כ"ס | מומנט: 30.6 קג"מ ב-1750 סל"ד | האצה מ-0 ל-100: 7.3 | בסיס גלגלים: 280 ס"מ | כריות אוויר: 6 | רמת אבזור בטיחותי: 7 | דרגת זיהום אוויר: 13

הפיג'ו הנוהמת

כל הצילומים: מנדי ריזל

23 תגובות ל: "פיג'ו 508 GT: זה לא עוד רכב מנהלים"

  1. מעוצב יפה אבל צפוף מאד
    הסופרב נותן הרבה יותר

  2. חיקוי כושל של AUDI A7

  3. לברוח מפיז'ו 508 כמו ממגיפה ==== אסון
    היתה לי עד לפני חצי שנה הצליחה להגיע ל 104000 ק"מ נהג יחיד ושבקה
    גם הגיר הלך וגם המנוע הלך חודשיים אחר כך והמכונית נמכרה לגרוטאות בת 4.5 שנים !!!!
    מי שרוצה לזרוק את כספו ישים על פיז'ו.
    גם השירות יקר ועל הפנים , חסרים חלקי חילוף בקיצור מכה

  4. מה רע במזדה 6?

  5. מכונית מעולה לא מאזדה או סקודה שרק בישראל יש בכלל ביקוש
    לחברות האלה
    גרסת 208 3008 5008 וכמובן 508 מחזקים לפזו את הכתר דל המכוניות האמינות ביותר שיש כמו 504 ו404 מכוניות שורדות 50 שנה

  6. אך ורק פזו
    208 ,3008 ,5008 וכמובן 508 מחזירות את הכתר של האמינות
    כמו של ה504 וכמובן המכונית הלא נגמרת 404
    מכוניות הכי אמינות שמחזיקות 50 שנה ומעלה

  7. צריך להיות מטורף כדי לקנות פזו. מכוניות לא אמינות שזה פשוט מרתיח. אני טעיתי פעם אחת ולמדתי לקח כואב.

  8. לא יאומן! נניח (לצורך הטיעון) שמדובר ברכב אמין. נניח שמדובר ברכב מנהלים שמעבר לשאר המאפיינים של הסיגמנט הם ״דופקים״ קילומטראז׳ האם הם משלמים יותר על פחות?
    רכב צפוף! רעשני! לא נוח, לנוסע ולנהג (מנהלים, לא?).
    כמה לדעתכם עולה ניסן אלטימה חדשה (תבדקו: 2.5 ליטר של נוחות ואמינות) שמעבר לכל השאר היא גם המרווחת בסיגמנט ״מנהלים״.

  9. לפיזו יש גיר יפני מצויין ומנוע מצויין.
    לא אוהב את הגימיקים מעדיף רכב נוח לתפעול שוטף כמו הרכבים הגרמניים .
    אנחנו נהגים לא טייסים

  10. כסף לפח, מי יקנה ממך את הרכב הזה בעוד כמה שנים? כמה יחתך השווי?
    רכבי מנהלים כאלה כבר שנים הם צרה צרורה, אי אפשר להפטר מהם כי אין להם שוק, זה נכון לכל היצרנים.

  11. אותי מעניין איפה כול אחד ממכם עובד ?

  12. חחחחחחחח מחיר של שברולט אימפלה חדשה….ושם אתה מקבל טיל בליסטי ..שיא הפאר שיא היציבות שיא האופי שיא הכוח שיא הרושם . הדבר האמיתי

  13. בשום פנים ואופן. יש לי פיג'ו 508 שנת 2011 אחרי 140 אלף קילומטר, הרכב גמור ראש מנוע, טורבו, וגיר, נהג יחיד הרכב עם הכי הרבה כאבי ראש. מי שמעוניין שיהנה עד שיכנס למוסך ויוריד משכורות שלמות כדי לתקן אותו

  14. חברים צאו בהקופסא כבר , תפתחו עיניים
    מה אתם משווים את המזדה והיפניות לרכב כזה
    קודם תקנו ותנהגו בו אחר כך נדבר , לא מאמין לכם שיש לכם פיגו ששבקה חיים אלא אם אתם קמצנים ולא מתקנים ולא שומרים על האוטו.
    כאחד שקנה כל החיים שלו פיג'ו (6 או 7 כבר , מודה האחרון היה טיוטה סליחה "זבל") אין מה להשוות מתלים הגה נווחות והנדסת אנוש לרכבים יפנים

    חבדים – רכב צרפתי, אם לא תטפל בו יבגוד בך

    ולבסוף הלוואי היה לי הכסף לקנות את זה.

  15. הייתי ממליץ לצלם לחשוב טוב טוב לגבי המקצוע שלו.

  16. כל התגובות נכונות אך לא נכתב כמה מאבד כל שנה נראה שפגוהרבה

  17. הרכב הזה יפה לעין,אבל כמו שידעו יש לו ירידת ערך מטורפת,חלקים מאוד יקרים צינור של הטורבו שם אין עליו אחריות זה פלסטיק באם יש זה לתקופה מאוד קצרה,צינור כזה שמקבל חור והוא מקבל יגול להגיע מעל3000 אלף שקל בקלות,ברקסים לבדוק שאין בצלחות מאחורה מייסב כמו בגרנד קופה רנו שזה מאותו הבית צרפתי רק מאחורה לעשות בלמים זה 2000 שקל,עכשיו בשביל מה לקנות 1600 וטורבו אפשר לקנות מנוע2000 בלי טורבו בלי בלאי רכב חדש מזדה ג’יפ או כול רגב משפחתי אחר.מי צריך 230 כוחות סוס 150 לא מספיק היום נתפסים על מהירות זה בית משפט זה לא שווה את זה.ובגדול עדיף לא להשקיע ברכבים בתקופה הנוכחית לא יודעים מה יהיה מחר עדיף לשמור על הכסף.רק בריאות לכולם ומי שקונה שיסע בדרכים טובות.

  18. פגו 508 אכבר אוטו, וואלה נסעתי אתמול לנתניה לא עשה שום בעיה

  19. אחלה נראה טוב. אני עובר לפיג'ו . היה לי תמיד לפני 40 שנה .מכונית יפה .

  20. רכב מיותר לחלוטין והימור גדול אין סיבה אפילו קלושה לקנות אותו רק אם המחנר יהיה פחות מ100000₪ אז שישאר בצרפת כי לנו לא חסר קורונה

  21. רכב מהנה ומפנק אבל יש עוד מפנקים, הכי טוב לקחת בליסינג, שהם ישברו תראש עם כל החסרונות

  22. קשקשנים רכב מעולה יש לי כזה ארבע שנים עם 320000 ק״מטיפולים בזמן ואין שום בעיה איתו חבית נהיגה מעולה

  23. במחיר כזה יקח audi a4 ושם באמת אפשר להרגיש מנהל.

כתיבת תגובה