פיילוט ישראלי שיהפוך למיזם עולמי: מונית חשמלית ללא נהג

מיזם של פולקסווגן, צ'מפיון מוטורס ומובילאיי: מונית חשמלית ללא נהג שתחל לפעול בישראל ב-2022 • ההרצה תחל בקרוב עם עשרות מוניות ללא נהג שינועו בכבישי ישראל

בקרוב: מונית ללא נהג | אילוסטרציה: שאטרסטוק

תזמינו רֵיקסי: אם תראו במהלך השנה הבאה מונית ללא נהג (וככל הנראה ללא נוסעים) הנעה לצדכם בכביש, דעו כי נתקלת במיזם של פולקסווגן, מובילאיי וצ'מפיון מוטורס, שיחלו בניסויי הרצה לפרויקט שיכלול עשרות מוניות חשמליות ללא נהג שינועו בכבישי ישראל.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

המטרה של פולקסווגן, שתספק את כלי הרכב החשמליים, של מובילאיי שכמובן תספק את מערכת הנהיגה האוטונומית ושל צ'מפיון מוטורס שינהלו את התפעול ומרכז הבקרה של השירות, היא לספק פלטפורמה שתבטיח חוויית נסיעה חלקה במונית ללא נהג. שלוש החברות ישתמשו בשירות הישראלי החדש כמודל עולמי לשירות מוניות ללא נהג שיעשה שימוש ברכבים חשמליים ואוטונומיים.

המיזם עתיד לקבל בקרוב אישור מצד הרשויות והגופים האחראיים, וכבר אושר רשמית על ידי ממשלת ישראל. הממשלה תספק מתן תמיכה משפטית ורגולטורית, שיתוף מידע תחבורתי ומתן גישה לתשתיות. בפועל, השירות צפוי לשרת את אזרחי ישראל בשנת 2022.

"השירות שלנו יסתגל באופן אינטליגנטי ודינמי לצרכים של התחבורה העירונית במאה ה-21 תוך צמצום הרעש, זיהום האוויר, עומסי התנועה, ונזקי הבטיחות", אמר מנכ"ל מובילאיי וסגן נשיא בכיר באינטל, פרופסור אמנון שעשוע.

"אנו גאים לקחת חלק בפרויקט החלוצי הזה שיעמיד את ישראל בחוד החנית של החדשנות", אמרו בצ'מפיון מוטורס, ואילו מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, ד"ר הרברט דיס התייחס לצמצום הרעש וזיהום האוויר: "אנחנו מאמינים שמכוניות חשמליות אוטונומיות יספקו לישראל ולערים סביב העולם ניידות בטוחה, נקייה, נוחה ונגישה".

ואם רק מחירי המוניות יוזלו משמעותית – יש סיכוי בהחלט שעומסי התנועה (ובעיקר בעיות החניה הקשות באזורי העומס) אכן יצומצמו.

תגובה אחת ל: "פיילוט ישראלי שיהפוך למיזם עולמי: מונית חשמלית ללא נהג"

  1. זה מונית ללא נהג וללא תשלום?

    כאילו ברצינות איך משלמים במונית הזו

כתיבת תגובה