פיצוי של 50 אלף ש"ח הרקע: הופלתה בשל היותה אישה דתייה

בית הדין הארצי קיבל את טענת האישה הדתית, וזאת בשל אמירות סטריאוטיפיות שהופנו כלפיה במהלך הראיונות, כמו למשל: "לא יהיו לך הנחות בשל היותה אם לילדים"

בית הדין לעבודה shutterstock

בית הדין הארצי לעבודה פסק כי מ.דיזנגוף, מבעלי כלי שיט בישראל, לא קיבלה לעבודה עורכת דין בשל היותה דתייה. בית הדין פסק לה פיצוי של כ־50 אלף שקל. בהחלטת בית הדין הארצי לעבודה נקבע עוד כי החברה תישא בהוצאות משפט של 11 אלף שקל: "נסיבות המקרה מציבות תמרור אזהרה המתריע מפני מודל 'העובד המצטיין' ו'העובד האידיאלי', הטומן אפליה מובנית, המכה שורשים", נכתב בהחלטת בית הדין.

האישה היא אם לשני ילדים קטנים, דתייה שומרת מצוות, הגיעה למספר ראיונות שבמהלכם הוחלט שלא לקבלה לעבודה. האישה הגישה תביעה נגד החברה לבית הדין האזורי לעבודה בטענה כי הופלתה לרעה  בשל היותה אישה דתייה ואם לילדים.

מ.דיזינגוף המייצגת את חברת כלי השיט ערערה לבית הדין הארצי לעבודה  בטענה כי לא קיבלה את האישה משום שהחליטה "לא לאייש את המשרה", וכי "החברה לא הפלתה את המתמודדת בתהליך התאמתה למשרה", כן הציגה בפני העובדת את  הקשיים הכרוכים בעבודה – שעות לא שגרתיות, זמינות מתמדת, היעדרויות מהבית, לרבות נסיעות לחו”ל.

חרף הערעור, בית הדין הארצי קיבל את טענת האישה הדתית, וזאת בשל אמירות סטריאוטיפיות שהופנו כלפיה במהלך הראיונות, כמו למשל: "לא יהיו לך הנחות בשל היותה אם לילדים". כמו כן נשאלה על יכולתה לתמרן בית גידול ילדים לעבודה "באמירות אלה טמונה גישה סטריאוטיפית כה עמוקה ביחס לקבלה לעבודה של אימהות, ושל אימהות המשתייכות לחברה החרדית בפרט, עד כי אפשר שמתייתר הצורך לדון בכל יתר הטענות שבערעור", נכתב בהכרעת בית הדין.

כתיבת תגובה