פעולה פשוטה שחוסכת כסף: הכינו את המזגן לקיץ

לקראת בוא ימי הקיץ החמים מעניקים מומחי ענקית המיזוג הישראלית, 'אלקטרה', טיפים להכנת המזגן לפני הפעלתו הראשונה לעונה. תחזוקה נכונה מונעת תקלות וחוסכת בכסף

מזגן shutterstock

זמן קצר לפני שהוא תופס אותנו בכל הכח, מומלץ להתכונן כראוי לקראת הקיץ, זאת על מנת להישאר רגועים ורעננים ובנוסף לחסוך בהוצאות החשמל הגבוהות. חשוב לזכור שבעונה חמה כמו הקיץ, בה הם יעבדו שעות רבות ביממה, יש להעניק למזגנים טיפול ראוי, וכמובן להכינם קודם.

 

כיצד אם כן מכינים נכון את המזגן לקיץ?

 

  • ראשית, יש לבצע ניקוי יסודי של מסנני אוויר המתמלאים באבק, אשר את כניסתו למזגן הם מונעים. ככלל, מומלץ לנקות את הפילטרים באופן יסודי מדי חודש, ובפרט לפני הפעלה ראשונה לעונה חדשה. פעולה זו של ניקוי משפרת דרמטית את יעילות המיזוג, מונעת תקלות ומאריכה את חיי המזגן. כיצד מנקים מסנני אוויר? מוציאים את גריל האוויר החוזר, שנמצא בחזית היחידה הפנימית של המזגן, מוציאים את המסננים, שוטפים במים פושרים בכיוון נגדי לזרימת האוויר, מייבשים היטב באוויר הצח ומחזירים אותם למקומם. פעולה פשוטה שהתוצאה שלה שווה הרבה מאוד.

 

  • הקפידו לוודא כי אין חפצים המפריעים לזרימת אוויר חופשית מהיחידה החיצונית כגון עלים, פסולת וכדומה.

 

  • התאימו את תפוקת המזגן לגודל השטח שאותו אתם מקררים.

 

  • לנוחות מקסימלית של מיזוג החדר, לחצו על כפתור ייעודי בשלט הרחוק לכיוון תריס המזגן עד שהכנפיים יהיו בזווית של 45 מעלות כלפי מטה.

 

  • בעונת הקיץ החמה בה משתמשים במזגנים כמעט לאורך כל שעות היממה, מומלץ לרכוש מזגני 'אלקטרה' בטכנולוגיית אינוורטר. בטכנולוגיה זו פועלים המזגנים בתפוקה מרבית על מנת לקרר במהירות. עם ההגעה לטמפרטורה הרצויה, מזגן אינוורטר מוריד בהדרגה את התפוקה שלו עד למינימום הנדרש לשמירה על הטמפרטורה המבוקשת. כך משיגים קירור מהיר, יעיל וחסכוני בחשמל.

כתיבת תגובה