פתאום עיתונאות היא המקצוע המשתלם בישראל

נתוני הלמ"ס חשפו תגלית שהעיתונאים לא אוהבים לשמוע: בענף התקשורת והמידע מרוויחים 100 שקל לשעת עבודה • וכמה מרוויחות העיתונאיות? • ההכנסה הממוצעת ברוטו לשכיר בישראל: 10,095 שקל

ידיעות אחרונות, מעריב וישראל היום | צילום: פלאש 90

תמיד ידענו שעיתונאי וסופר, זה יותר כבוד מכסף. עיתונאי עובד יום שלם, מוציא כתבה תחת ידו, שולח לעיתון ומקבל 100-150 שקלים לכל ידיעה. כמה פרנסה כבר אפשר לעשות מזה? נאדה. גורנישט. אבל הכבוד, הו הכבוד. זה כבר סיפור אחר. אבל זה היה נכון לפעם. בימינו הכל השתנה, והלמ"ס פרסמה את הנתון המרתק הבא.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

בענף המידע והתקשורת, מרוויחים את ההכנסה החודשית הממוצעת הגבוהה ביותר: 16,834 שקל. זאת, לעומת 10,095 שקל – השכר הממוצע במשק. המקום השני שהכי כדאי לעבוד בו הוא ענף התעשייה, הכרייה והחציבה, בו מרוויחים 12,505 שקל בממוצע חודשי, ואפילו נהגי אוטובוס ועובדי אחסנה מרוויחים יותר מהשכר הממוצע במשק: 10,696 שקל בחודש בממוצע.

לעומת זאת, בענף שירותי האירוח והאוכל, מרוויחים את השכר הנמוך ביותר: 5,643 שקל בחודש.

ולמרות שכאמור ענף המידע והתקשורת רווחי מאוד, עדיין (כמו ביתר המקצועות, למעט בינוי) גברים מרוויחים הרבה יותר מאשר נשים. אם שכר שעתי לגבר המועסק בתקשורת ומידע עומד על 100 שקל לשעה – אשה, לעומתו, תרוויח רק  71.9 שקל לשעה.

ההכנסה הממוצעת ברוטו לשכיר בישראל לחודש היא כאמור 10,095 שקל וההכנסה החציונית  (זו שמחצית מהעובדים משתכרים יותר ממנה ומחציתם פחות ממנה) לחודש היא 7,452 שקל.

בדקו את הטבלה שלפניכם וגלו את השינויים שחלו בהכנסה הממוצעת לחודש מעבודה והכנסה חציונית לחודש של שכירים (ברוטו) במהלך העשור האחרון.

על הדרך, גלו איפה אתם עומדים.

כמה מרוויחים שכירים? | מקור: למ"ס

כתיבת תגובה