צירון טכנולוגיות ווירטואל קריפטו ממשיכות בהנגשת מטבעות הקריפטו בטורקיה

וירטואל קריפו קיבלה את התשלום השני מצירון טכנולוגיות בהיקף של 50 אלף דולר, במניות שוות ערך של צירון, זאת בתמורה לכך שצירון קיבלה את הזכויות הבלעדיות להפצת מוצרי וירטואל קריפטו בתחום מטבעות הקריפטו בטורקיה ובקפריסין הצפונית

הנגשת מטבעות וירטואליים shutterstock

חברת הסטארט אפ הישראלית וירטואל קריפטו מראש העין, העוסקת בפיתוח ואספקת פתרונות להנגשת מטבעות קריפטוגרפיים, דרך כספומטים, טאבלטים, מחשבי PC וטלפונים חכמים, הודיעה היום כי התשלום השני שנקבע במסגרת אבני הדרך במזכר ההבנות המחייב, שנחתם בינואר 2018, עם חברת צירון להפצת מוצרי וירטואל קריפטו בטורקיה ובקפריסין הצפונית ישולם במניות של חברת צירון.

וירטואל קריפטו בחרה לקבל את התמורה הכספית, שעומדת על 50 אלף דולר, במניות של צירון בכמות של כ-380,000 מניות במחיר של 55 אג' למניה, במקום במזומן. בדרך זו החברה תקבל את התשלום הראשון, בהיקף של 100 אלף דולר, שנקבע על פי אבני הדרך בהסכם, וזאת לאחר שסיפקה לצירון לצורך בדיקה את גרסת הבטא של התוכנה. הקצאת המניות כפופה לאשור הבורסה לניירות ערך בתל אביב לרישומם למסחר.

אלון דיין, מנכ"ל וירטואל קריפטו אמר בתגובה: "שיתוף הפעולה שלנו עם צירון ממשיך להתקדם בקצב מהיר, הנובע מהרצון של צירון להקדים ולקנות דריסת רגל בשווקים של טורקיה וקפריסין הצפונית. הבדיקה הראשונית של המערכת המעודכנת היתה מאוד מוצלחת, ומטרתנו היא לשמור על המומנטום הזה ולספק להם את הגרסה הבאה במהלך חודש יוני"

רוני קופרברג, מנכ"ל צירון בתי זיקוק, הוסיף: "החלטנו להיכנס לשוק מטבעות הקריפטו מתוך הערכה כי תחול עלייה משמעותי בפעילות בשוק זה. אנחנו מאמינים כי טמונה כאן הזדמנות ממשית לייצר הכנסות משמעותיות במידה ונדע להנגיש את השימוש במטבעות הקריפטו לציבור רחב של צרכנים. הפלטפורמה של וירטואל קריפטו עושה את הדבר הזה, ואני בטוח שהיא תקנה לנו יתרון תחרותי ממשי בקהל היעד".

למרות שהביעה בתחילה הסתייגות מתחום מטבעות הקריפטו, ממשלת טורקיה מגלה כעת נכונות ראשונה לאמץ את הרעיון, ואף שוקלת להנפיק מטבע דיגיטלי משל עצמה. בפברואר, יו"ר המפלגה הלאומית הטורקית ושר התעשייה לשעבר, האמט קנאן טנריקולו, הציע להקים מטבע דיגיטלי דמוי ביטקוין בפיקוח ממשלתי, שייקרא טורקוין (Turkcoin), ואמר, "העולם מתקדם לעבר מערכת דיגיטלית חדשה, וטורקיה צריכה לבנות מערכת של מטבע דיגיטלי משל עצמה לפני שיהיה מאוחר מדי".

בחודש ינואר חתמה וירטואל קריפטו על הסכם מחייב עם חברת צירון בתי זיקוק, המעניק לחברת-הבת הנמצאת בבעלותה המלאה, צירון בע"מ, זכויות בלעדיות להפצת מוצרי וירטואל קריפטו בתחום מטבעות הקריפטו בטורקיה ובקפריסין הצפונית. על פי ההסכם, צירון תשלם לווירטואל קריפטו סכום של 250 אלף דולר, שמתוכם 150 אלף דולר שולמו בעבור רכישות עתידיות של מוצרי תוכנה וחומרה וכן שירותים. צירון גם הסכימה לשלם לחברה תמלוגים בגובה של 30% מסך ההכנסות שיתקבלו מהמכירות. אמנם אין כל מכסה מינימלית של רכישות בשנה הראשונה של ההסכם, ואולם צירון התחייבה לרכוש מוצרים בסכום של 30 אלף דולר לכל הפחות במהלך השנה השנייה להסכם, ומוצרים בסכום של 50 אלף דולר במהלך השנה השלישית להסכם. צירון גם קיבלה אופציה להרחיב את הסכם ההפצה לניגריה תוך 12 חודשים ממועד חתימת ההסכם. אם תממש את האופציה, צירון תידרש לשלם לוירטואל קריפטו עמלה נוספת בגובה של 250 אלף דולר לכל היותר.

בתי זיקוק צירון הנה חברה ציבורית העוסקת באמצעות חברת בת ברכישה שיפוץ והרכבה של בתי זיקוק. צירון זכתה בשנת 2016 עם שותפיה במכרז של ממשלת ניגריה להקמת בית זיקוק בפורט הארקורט בדרום ניגריה והיא פועלת לממש זכיה זו. צירון החברה החליטה באחרונה לגוון את פעילותה ולהיכנס לתחום הנגשת מטבעות קריפטוגרפיים, וכחלק מהמהלך חתמה על ההסכם עם וירטואל קריפטו.

צירון מתכוונת לשווק את הטכנולוגיה של וירטואל קריפטו לקופות קזינו, מפעילי כספומטים, ביתנים להחלפת כספים ובתי קפה, ובתי עסק נוספים שמעוניינים לספק ללקוחותיהם את האפשרות לרכוש, למכור ולסחור במטבעות קריפטוגרפיים ולבצע הסלקה מיידית של העסקאות בצפון קפריסין ובטורקיה.

חברת וירטואל קריפטו בע"מ, פיתחה את NetoBit Trader, פלטפורמת קריפטו קניינית מבוססת אלגוריתמים, שמאפשרת לאשר בזמן אמת רכישה ומכירה של כל מטבע קריפטוגרפי.

מוצרי NetoBit של וירטואל קריפטו משפרים באופן דרמטי את חוויית המסחר במטבעות קריפטו, ומציעים ביצוע מהיר יותר ועלויות נמוכות יותר. הטכנולוגיה מציבה סטנדרט חדש של עסקאות המתבצעות בתוך שניות במקום תוך 20 דקות לכל הפחות, כפי שנהוג בתעשייה. הודות למהירותה של הטכנולוגיה, היא מאפשרת ללקוחות ליהנות משער המרת המטבע הטוב ביותר בעת ביצוע העסקה.

החברה משווקת את החומרה והתוכנה של פלטפורמת NetoBit Trader, המשמשת לרכישה ומכירה של מטבעות קריפטו באמצעות כספומטים, טבלטים, מחשבי PC וטלפונים חכמים. על פי הערכת וירטואל קריפטו, היכולת לאשר בזמן אמת עסקאות במטבעות קריפטו תהווה פריצת דרך תחרותית בהפיכה הרכישה והמכירה של מטבעות קריפטו לידידותיות יותר למשתמש.

כתיבת תגובה