קניתם ב'אדל מרקט' ו'פרוטקטלנד'? תבדקו שלא נעקצתם

מייסד שני אתרים לממכר מוצרים להתמודדות עם נגיף הקורונה, תחת השמות 'אדל מרקט' ו'פרוטקטלנד' שבהם פורסמו למכירה, בין היתר, מוצרי חיטוי, מדידת חום, מסיכות הגנה ועוד – עשה שימוש בנתוני האשראי של הלקוחות • כספם של 30 לקוחות הועבר לארנק ביטקוין של הנאשם

ביטקוין וכרטיס אשראי | צילום: shutterstock

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר כתב אישום לבימ"ש השלום בראשון לציון נגד אדם בן 35 מראשון לציון, בגין שורה ארוכה של עבירות הונאה שביצע באמצעות האינטרנט, תוך ניצול משבר הקורונה והביקוש למוצרי חיטוי ותברואה.

על-פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עורכת הדין שיר בן-עמי רויטמן, במהלך החודשים מרץ-אפריל 2020, הקים הנאשם שני אתרי אינטרנט שנחזו בכזב לאתרים לממכר מוצרים להתמודדות עם נגיף הקורונה, בשמות 'אדל מרקט' ו'פרוטקטלנד'. באתרים פורסמו למכירה, בין היתר, מסיכות פנים, ג'ל חיטוי ומד חום לייזר.

הנאשם השתמש בפרטי האשראי של משתמשים שביצעו הזמנות באתרים, ללא ידיעתם או הסכמתם, וביצע העברות כספים באלפי שקלים לכרטיסי אשראי ששימשו אותו ושני שותפים נוספים שלו שטרם נעצרו בידי המשטרה. לאחר מכן, בוצעו העברות כספים מאותם כרטיסי אשראי, שאליהם הועברו הכספים, אל ארנק ביטקוין ששימש את הנאשם.

עד למעצרו, הונה הנאשם 30 נפגעי עבירה בסכום כולל של כ-118,091 ₪. כן ביצע ניסיונות לקבל במרמה עוד אלפי שקלים באותה שיטה.

באישום נוסף מיוחס לנאשם כי לאחר מעצרו הראשוני, ביקש מעורך-הדין שייצג אותו בתחילה כי עורך הדין יעביר את נתב האינטרנט ששימש אותו לצורך הפעלת אתר 'אדל מרקט' ממחסן שבבעלותו למקום אחר, במטרה להכשיל את המשטרה מלאתר את הנתב. כמו כן, אותרו במחשב של הנאשם תוכנות למחיקת היסטוריית הגלישה במחשב, כך שלא יתאפשר למשטרה להתחקות אחר פעולותיו.

הנאשם מואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, הונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, העברת מידע כוזב במחשב ושיבוש מהלכי משפט.

בד בבד עם הגשת כתב-האישום, ביקשה הפרקליטות לקבוע כי הנאשם ייוותר במעצר בית עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, ובתנאי איסור שימוש בטלפון ומחשב. בבקשה ציינה הפרקליטות את התחכום במעשיו של הנאשם, את החשש משיבוש מהלכי משפט, את ביצוע המעשים בצוותא בדרך של חלוקת תפקידים, ואת ניצול נפגעי העבירה במצב חירום לאומי בשל התפרצות נגיף הקורונה בישראל.

הפרשה נחקרה על-ידי מחלקת הסייבר בימ"ר מחוז מרכז במשטרת ישראל.

כתיבת תגובה