קניתם מוצרי חשמל? שימו לב: אלה זכויותיכם

לקראת החגים, תקופה המאופיינת ברכישות רבות, המשרד להגנת הסביבה מחדד את זכויות הצרכנים: קניתם מוצר חשמלי? אתם זכאים לפינוי המוצר הישן מביתכם, ללא תשלום | אלעד עמיחי, סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי במשרד להגנת הסביבה מזכיר: "ישראל הייתה מהמדינות הראשונות בעולם שקבעו נוהל פינוי לפסולת חשמלית ואלקטרונית מבית הלקוח וגם היום, אנחנו בין המדינות הבודדות בעולם המקיימות נוהל כזה"

מוצרי חשמל ביתיים | צילום אילוסטרציה: MrGarry, שאטרסטוק

לקראת החגים, תקופה המתאפיינת לרוב ברכישה של מוצרי חשמל, המשרד להגנת הסביבה מחדד את זכויות הצרכנים לפי נוהל פינוי מוצרים חשמליים מבית הלקוח, מכוח חוק פסולת אלקטרונית.

נוהל פינוי פסולת אלקטרונית מעגן את השירות לאזרחים בעת פינוי מוצרים חשמליים ואלקטרוניים מבתיהם כאשר הם רוכשים מוצרים חדשים דומים. הנוהל קובע אמות מידה למשווקים, בהן התנאים לפינוי של ציוד ישן מבית הלקוח בלא דרישת תשלום או תמורה אחרת במועד אספקת המוצר החדש.

על-פי החוק, המשווקים של ציוד חשמלי ואלקטרוני המתאים גם לשימוש ביתי, מחויבים לקבל מהלקוח במועד המכירה או במועד האספקה פסולת ציוד חשמלי ואלקטרוני שמקורה בציוד חשמלי ואלקטרוני דומה, והיא בכמות או במשקל הדומים למוצר הנמכר, בלא דרישת תשלום ממנו או תמורה אחרת על כך. הנוהל תקף גם לגבי מכירה המתבצעת באופן מקוון – עסקת מכר מרחוק.

במשרד להגנת הסביבה מבקשים להדגיש "נתקלתם בחריגה מנוהל זה? תוכלו לפנות אל גוף היישום המוכר הקשור עם המשווק או אל פניות ציבור של המשרד להגנת הסביבה: [email protected]".

אלעד עמיחי, סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי במשרד להגנת הסביבה אמר היום: "ישראל הייתה מהמדינות הראשונות בעולם שקבעו נוהל פינוי לפסולת חשמלית ואלקטרונית מבית הלקוח וגם היום, אנחנו בין המדינות הבודדות בעולם המקיימות נוהל כזה. אנחנו קוראים לשמור על הסביבה ולפנות פסולת אלקטרונית למיחזור. נמשיך לפעול במשרד לקידום מניעת הפסולת במקור, הפרדתה, איסופה ומיחזורה, לשם הקטנת ההטמנה".

כתיבת תגובה