קריית יערים: אחרי עשרות שנים – תכנון מחדש במיליוני שקלים

היישוב קריית יערים שהוקם על קרקעות פרטיות לא עבר מעולם תכנון מסודר על ידי המדינה | משך עשרות שנים סבלו תושבי היישוב מחוסר התפתחות, בקושי לאשר מבני ציבור ובקשיים בהרחבת דירות וכדומה | תכנית האב החדשה שגובשה ונחתמה מול משרד השיכון עושה סוף לעשרות שנות חלטורה | היישוב יורחב עד מחלף שורש

רביץ בסיור עם אנשי מחוז ירושלים במשרד השיכון | צילום: יח"צ

היסטוריה בקריית יערים: תכנית אב מהפכנית בעלות מיליוני שקלים של תכנון, נחתם הסכם מול משרד השיכון שיסדיר את הקרקעות בקריית יערים (טלז סטון) ותגבש את תכנונן של אדמות היישוב. עד כה נחשב היישוב כשכונה פרטית, דבר שפגע הן בהסדרת המגרשים ובבניית מוסדות ציבור והן בהרחבת מוסדות ציבור.

עתה, אחרי עשרות שנים ולראשונה מאז נוסד היישוב תצא לדרך תכנית האב שתאפשר לתושבים להרחיב את דירותיהם ולהקצות מבנים באופן מוסדר ומתוכנן לצרכי ציבור.

החתימה על ההסכם בשבוע שעבר נעשתה בהובלתו של ראש מועצת קריית יערים, יצחק רביץ, שחתם על ההסכם עם משרד השיכון הכולל בניית תוכנת אב כוללנית לישוב. לפני שבוע התקיים אירוע התנעה של התוכנית בהשתתפות מחוז ירושלים של משרד השיכון ואנשי המקצוע.

במסגרת התכנית ימופו אפשרויות הבניה ביישוב וכמו כן, כאמור, ימופו זכויות הבנייה עבור התושבים המעוניינים בהרחבת דירתם הפרטית. זאת, לצד תכנון שורה של מוסדות ציבור, בתי ספר, פארקים גינות ועוד; שינוי תב"ע והרחבה צפויה של היישוב צפונה ומערבה עד מחלף שורש.

את התכנית מובילה חברת האדריכלות 'אתוס' שזכתה במכרז, והתכנית שתובא לעיון התושבים תארך מספר חודשים עד לסיום גיבושה.

במהלך ישיבת ההתנעה ציין מנהל מחוז ירושלים במשרד השיכון, גדי מארק, שסייע רבות בקידום התוכנית, כי ימשיך לעקוב באופן אישי אחר התנעת ויישום התוכנית. המהנדס הראשי של מחוז ירושלים, אילון ברנהרד, ציין את המהפכה שעובר היישוב קריית יערים, שהפך סמל של חדשנות, עשייה וחשיבה, ובעקבות כך הוחלט במשרד השיכון על השקעת מיליוני שקלים בהסדרת היישוב.

תגובה אחת ל: "קריית יערים: אחרי עשרות שנים – תכנון מחדש במיליוני שקלים"

  1. רוח ורוח ועוד עם רוח הולכים עוד לצופף אותנו וכבר אין אויר לנשימה יותר גרוע מבני ברק.
    ואולי בעתיד אי שם נקבל אישור להתרחב צפונה אולי אולי מה שלא יקרה

כתיבת תגובה