קרן הלוואות בריבית מופחתת תוקם לעצמאים המשרתים במילואים

ועדת הכספים אישרה העברת 360 מיליון ₪ לצורך הקמת קרן שתעניק אשראי בתנאים טובים יותר לחיילי מילואים עצמאים | הסכום יבסס אשראי בגובה מיליארד ₪ שיועמד לטובת חיילי המילואים העצמאים | חברי הוועדה דרשו כי תנאי ההלוואות מצד הבנקים ישופרו וכי החשב הכללי יציג בפני הוועדה את התנאים הסופיים

כוח מילואים | צילום: דוד כהן, פלאש 90

במהלך דיון העברות תקציביות שמקיימת ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני כעת, כחלק מהעברות תקציביות רבות היושבות על שולחנה לקראת סוף שנת התקציב, אישרה הוועדה העברה תקציבית בסך 360 מיליון ₪ למשרד הכלכלה, לצורך הקמת קרן לעסקים בערבות מדינה שבבעלות אנשי מילואים לתקופת המלחמה. מטרת הקרן היא להגביר את יכולת העצמאים אשר משרתים במילואים לקבל אשראי בתנאים מוטבים לצורך שימור הפעילות העסקית.

לשאלת חברי הכנסת הסביר נציג האוצר כי הקרן נותנת אשראי של מיליארד ₪, "בגלל שהסיכון מאוד גבוה אנחנו מסבסדים ב-360 מיליון ₪".

לשאלת חברי הכנסת לגובה הריבית שתגבה מבעלי העסקים ציין נציג האוצר כי הקרן מכוונת לפריים פלוס 1 וחצי, לשאלה מדוע הבנקים לא יסתפקו בפריים או פריים מינוס 1, שעה שהבנקים זוכים לקבל מבנק ישראל את הסכומים בפריים מינוס 3, השיב נציג האוצר כי בשל הסבסוד של המדינה ההלוואה הינה בפריים פלוס 1 וחצי ולא בפריים פלוס 3 שנהוג במצבים אלה בשוק. חברי הוועדה ציינו כי הם מאשרים את ההעברה אך הם דורשים כי תנאי ההלוואות ישופרו, ומבקשים שהחשב הכללי יגיע לוועדה עם תנאי ההלוואות.

כתיבת תגובה